Dimensionering afgekapte diameter

Hallo

Ik heb een beoordelingsprobleem.

Als ik een diameter wil dimensioneren die niet geheel getal is, SW-afmetingen bij de straal (nadat ik vooraf een constructielijn heb geplaatst ). Er is geen mogelijkheid om terug te gaan naar de diameter van deze dimensie.

Ik moet een schets plaatsen met een constructielijn om terug te kunnen gaan naar de diameter.

Kunnen we het niet direct met de bouwlijn doen? (zie PC)

capture.jpg

Hallo Aurélien

Kun je dit controleren wat werkt voor STP-schetsen (ik heb niet getest op MEP)

Initiële voorwaarde dat de afmeting in de schets "gemarkeerd voor de tekening" is .

==> Klik op de afmeting ==> Klik op de weergaveoptie ==> Weergeven als straal

Wauw!

Houd ons op de hoogte STP

Vriendelijke groeten

1 like

Bedankt voor je antwoord zozo, maar ik wil de afmetingen niet importeren uit de 3D, maar ze direct op het plan zetten...

Gewoon dimensioneren in het plan en dan doen zoals getoond.

Ik denk dat je weet hoe je in een schets moet hebben: ofwel de diameter of de straal ten opzichte van de rotatie-as. Als je je kansen  naar rechts of links trekt, heb je de straal of de diameter.

Vriendelijke groeten

2 likes

Ik weet niet waarom, als ik naar de ene of de andere kant overschakel, schakelt het niet automatisch over naar Ø (SW-instellingen?)

En ik heb de diameteroptie alleen als ik een schetslijn teken, niet met de constructielijnen

capture.jpg

Hallo

Voor een opname als je naar de afbeelding kijkt, zou het je probleem moeten beantwoorden.

Moge de kracht met je zijn.

3 likes

Hallo

Zou je het betreffende bestand kunnen delen?

Je krijgt meer feedback.

CDLT

Precies OBIWAN, de diameteroptie in de banner aan de linkerkant (tabblad bijlageregel), die heb ik alleen met een bouwschets...

capture_2.jpg

@aurelien ITB | Ik heb de indruk dat de snijlijn niet door de as gaat?

1 like

Hoi @aurelien itb, 

U kunt het commando "Modelobject modelleren" direct naast "slim dimensioneren" gebruiken.

Wees voorzichtig, met deze opdracht ziet u alle ribben die in uw zicht aanwezig zijn.

Cdt

3 likes

Om de context te verduidelijken (en omdat ik hetzelfde probleem heb).

Ik heb een neponderdeel gemaakt:

De aslijn is de lijn die wordt verkregen door het commando "constructielijn".
De afmeting die aan deze lijn is gekoppeld, laat de optie radius/diameter niet toe.

door een schetslijn "voor de bouw" te maken,

U heeft toegang tot de gewenste optie.

Is het echt normaal om een schetslijn te moeten maken, die beperkt zal moeten zijn (met de risico's op fouten die dit met zich meebrengt)?

3 likes

Hallo Stefbeno, we hebben precies hetzelfde probleem, behalve dat je misschien duidelijker was dan ik.

Ik heb (wederom?) de indruk dat SW een functie (constructielijn) heeft gecreëerd en niet tot het einde van de dingen is gegaan.

Het is niet normaal om een schets over de constructielijn te moeten overtrekken , om een diameter te kunnen dimensioneren, toch?

Bovendien herkent het de weergave niet eens automatisch, als je er niet op hebt gedubbelklikt voordat je je schets neerzet...

Hallo

Een andere hack die ik specificeer, niet geweldig, maar die het werk doet, bestaat uit het tonen van de schets in de boom en het beoordelen ervan op het plan.