Als ik een diameter wil dimensioneren die niet geheel getal is, SW-afmetingen bij de straal (nadat ik vooraf een constructielijn heb geplaatst ). Er is geen mogelijkheid om terug te gaan naar de diameter van deze dimensie.
Ik moet een schets plaatsen met een constructielijn om terug te kunnen gaan naar de diameter.
Kunnen we het niet direct met de bouwlijn doen? (zie PC)
Gewoon dimensioneren in het plan en dan doen zoals getoond.
Ik denk dat je weet hoe je in een schets moet hebben: ofwel de diameter of de straal ten opzichte van de rotatie-as. Als je je kansen naar rechts of links trekt, heb je de straal of de diameter.
Om de context te verduidelijken (en omdat ik hetzelfde probleem heb).
Ik heb een neponderdeel gemaakt: De aslijn is de lijn die wordt verkregen door het commando "constructielijn". De afmeting die aan deze lijn is gekoppeld, laat de optie radius/diameter niet toe.
door een schetslijn "voor de bouw" te maken, U heeft toegang tot de gewenste optie.
Is het echt normaal om een schetslijn te moeten maken, die beperkt zal moeten zijn (met de risico's op fouten die dit met zich meebrengt)?
Een andere hack die ik specificeer, niet geweldig, maar die het werk doet, bestaat uit het tonen van de schets in de boom en het beoordelen ervan op het plan.