Ik heb een vraag over plaatwerk, en meer specifiek de classificatie voor buighoeken van minder dan 90 graden.
Ik bladerde een beetje door het forum en kwam een onderwerp tegen over de Amada-methode (zie afbeelding hieronder).
Omdat Amada een fabrikant van vouwmachines is, vroeg ik me af of deze methode de enige was. Ik heb geen norm gevonden die een bepaalde methode oplegt. Vooral omdat ik onder CREO (4.0) werk en ik deze methode niet kan gebruiken... De definitie van gevouwen randen laat het blijkbaar niet toe.
Is het mogelijk om de volgende methode (zie bestand Methode02.jpg) dimensionering te gebruiken ten opzichte van de snijpunten van de buitenranden, zoals voor de hoeken > 90°??
Naar mijn mening niet, en dit is logisch, stel je voor dat er voor een verpletterde vouw nooit een ontmoetingspunt is! Voor een bijna verbrijzelde vouw zou het ontmoetingspunt steeds verder weg zijn als de vouw steeds meer wordt verpletterd
Dus, is iemand er ooit in geslaagd om een lijst van dit type te krijgen met Creo? ...
Ik kom er met de hoeken > 90°. Maar voor de hoeken < 90° kan ik de raaklijnen niet krijgen. Ik zag dat je met SolidWorks de gevouwen rand op deze manier kunt definiëren, dus de afmeting in de tekening moet automatisch zijn... Maar ik ben er nog niet achter hoe ik het in Creo moet doen.
Dank u voor uw antwoord. Ja, daarvoor geen probleem (neem "Max" voor de kant van de kust waar de boog is geselecteerd).
Als ik echter 300 van de tangens wil hebben (in plaats van jouw 283.608), zie ik niet hoe ik dat moet doen, afgezien van beetje bij beetje morrelen aan de hoogte van de vouw (wat helemaal niet robuust is als methode).
NB: Voor de rechterrand heb ik dit kunnen doen door een automatische "Offset" toe te voegen (zie afbeelding). Ik krijg het echter niet op de hoogte van de vouw... en ik denk dat ik alle opties heb geprobeerd...
Ik snap het... Het is nog steeds een beetje schandalig dat er geen manier is om dit eenvoudiger te doen in de plaatwerkmodule met vouwen.
Vooral omdat de solide doorgang - > plaatwerk goed is gedaan. Maar plaatwerk --> solide (laten we ons voorstellen dat ik nog een scherpe vouw wil toevoegen) verandert het model in een dode vaste stof... Het is dus niet al te toepasbaar in de praktijk. Ik dank u toch voor uw hulp.