Dimensioneren van een variabele straal

Hoi allemaal

Ik heb een probleem met de maatvoering van een spline. Ik weet dat het onderwerp al is genoemd, maar ik had graag een recent advies gehad.

Naast het plan in DXF, had ik graag een klassieke tekenweergave willen bieden en zo de machinist in staat stellen een traject te programmeren in plaats van het "punt voor punt" van de machine te gebruiken.

De enige oplossing die ik vond was om een spline op het getekende pad te schetsen, de controlepunten in ordinale dimensie te dimensioneren en vervolgens een boog terug te trekken die samenviel met de controlepunten van de spline.

Probleem: ik kan mijn boogtangent niet aan mijn spline zetten, de afmetingen veranderen bij elke poging met een paar millimeter...

Is er een specifieke oplossing voor dit soort situaties?

Alvast bedankt voor je hulp!

Afbeelding link: http://www.casimages.com/i/160728100620365353.png.html

Hallo

In plaats van een spline te schetsen, waarom maakt u geen beperkte punten op de curve en legt u vervolgens eenvoudige horizontale afmetingen en verticale afmetingen?

1 like

Dank u voor uw antwoord.

Ik kan samenvallende punten op mijn curve schetsen, maar ik kan mijn boogtangent niet aan deze curve zetten: "De schets kan niet worden bijgewerkt omdat de resolutie zou resulteren in ongeldige geometrie (zoals een lijn met een lengte van nul)."

De punten waren uiteraard niet dimensionaal beperkt.

Ik had het net over het tekenen van punten op het pad, zonder een boog te maken.

Dat zou ons een rechte baan geven, nietwaar?

Ik zou een plank nodig hebben om dit stuk te maken

Of ik begrijp de betekenis van je aanpak niet =/

Als ik het goed begrijp, heb je aan de basis een baan, waarop je een boog wilt tekenen, toch?

Ja, dat klopt, zoals op de screenshot in mijn hoofdbericht.

Het bestand is mij in STEP toegestuurd, ik weet niet of mijn complicaties daar vandaan kunnen komen...

Het doel van de boog is om punten te kunnen zetten?

Het doel van de spline is om punten te plaatsen (met constante afstand), terwijl het doel van de boog is om een straal te kunnen krijgen, maar de boog moet raaklijn hebben aan de spline om zo nauwkeurig mogelijk te zijn.

Dat is mijn probleem