Dimensionering van de schroefdraadspoed

Hallo

Op een draaiend onderdeel heb ik een draadweergave (M10x0,75) ingevoegd.

Aangezien dit niet de standaard stap is, moet ik dit aangeven op mijn tekening. Hoe haal ik de draadweergave-informatie op de tekening op?

Bij voorbaat dank!

Bij het maken van je draad door "Draadhulp" en in de tekening  in annotatie, heb je "symbool voor boren" waar je alle informatie van je draad / draad moet ophalen

5 likes

Voor een draadweergave klikt u met de rechtermuisknop op de 3/4 van een cirkel (draad) en voegt u vervolgens een symbool in. (zie bijgevoegde screenshot)

wx5jltug1s.gif
8 likes

@sbadenis ik ben een fan van je GIF's! Een tekening zegt meer dan duizend toespraken, is daar de perfecte weergave van!

2 likes

Dank u voor uw antwoorden! Inderdaad, de gifs zijn super expliciet, het is geweldig!

@Ixxs71: Ik ken de "thread assist" functie niet; Ik gebruik vaak de boorhulp en de draadsnijfunctie, maar geen van hen is wat ik wil doen.

@sbadenis: OK, het werkt goed op een vooraanzicht, bedankt! Is het ook mogelijk op een dwarsdoorsnede (het is me niet gelukt)?

2 likes

Een foto die meer waard is dan duizend toespraken, zie bijgevoegde afbeelding

assistance.png

@s.descamps klik gewoon met de rechtermuisknop op de draad en voeg het symbool ook toe (nadat de positie niet geweldig is)

@Ixxs71 bedankt voor de gifs die ik gebruik ShareX (open source) zeer complete opnamesoftware, die screenshots maakt van elk type video, gif, jpeg... en maakt het zelfs mogelijk om ze snel online te delen.

1 like

@sbadenis: Dit is wat ik heb geprobeerd te doen, maar om de een of andere onbekende reden kan ik de dunne lijn van de draad niet selecteren (het is altijd de arcering die wordt geselecteerd)

@s.Descamps had geen problemen van mijn kant, de arcering was voldoende gespreid. Misschien door meer in te zoomen?

Maar in ieder geval vind ik het resultaat niet leuk op een andere weergave dan die in de gifs. (Annotatie slecht geplaatst naar mijn smaak)

Ja, ik ben het ermee eens, het is niet ideaal; Het is alleen dat mijn oorspronkelijke plan zo was gedimensioneerd en ik geen ruimte had om een extra uitzicht toe te voegen.

1 like