Schroefdraad Rating

Hallo

Voor een draadsnijtekening

Is er een gereedschap dat gelijkwaardig is aan SYMBOL FOR DRILLING voor draadsnijden om de Ø niet door M te hoeven vervangen en standaard de kwaliteit van de schroefdraad te hebben?

Hallo

Is het voor een voorstelling in een vliegtuig?

sI JA --> Invoegen --> Annotaties --> Thread Weergave

3 likes

Hallo

U kunt het maken van de tekening : klik met de rechtermuisknop op de draadweergave == selecteer > selecteer " Symbool invoegen "  ==> het zal de parameters weergeven die u hebt in termen van de draadinstellingen in uw Draadweergave-configuratie.

cotation_filletage.jpg
3 likes

Met dank aan AC Cobra. Dit is het antwoord waar ik op zat te wachten, maar waar is het bestand dat de bijbehorende tekstinstelling definieert:

Ik heb bijvoorbeeld "M10 Mechanische schroefdraad" in plaats van "M10 g6"

Vraag naar aanleiding van het vorige bericht:  Onder SW2015 is het mogelijk om de M10 (ontworpen in 3D) terug te brengen en niet Ø10 met een "invoeging" "object van het model" wat mogelijk  en sneller zou moeten zijn dan "Een symbool invoegen" bij elke draad.

Hoe maak je je M10 g6 net??? Via welke functie???

1 like

Klik in de 3D op de stop Insertion Annotation Thread Presentation.

Ok, dus als het hierdoor is dat je erin slaagt om M10 g6  te krijgen, dan zou het moeten worden weergegeven. Aan de andere kant is het voor automatisering via het object van het model niet mogelijk omdat het slechts een draadweergave is...   Ik heb alles al geprobeerd, maar dit is de enige manier die ik heb gevonden om er te komen.

1 like

Wat ik bedoel is dat er voor het trauding een conf-bestand is (ik weet niet waar?) waarmee je de bijbehorende tekst kunt wijzigen, zie hieronder

Er is waarschijnlijk een bestand dat de tekst 'Mechanical threading' wijzigt dat niets betekent 

De M van M10 wordt aangeroepen door de functie!

Als we in de 3D "boorassistent" gebruiken

We moeten in de leden van het Europees Parlement het woord "symbool voor boren" gebruiken

Als we standaard maatvoering gebruiken, is het half hetzelfde als het maken van handmatige tekst...

(en dat is iets wat ik zoveel mogelijk verban...)

http://help.solidworks.com/2016/french/solidworks/sldworks/c_modify_hole_callout_format.htm

Maar wees voorzichtig, voordat u wijzigingen aanbrengt, moet u een back-up maken van het originele bestand!!

Zet dan het "gewijzigde bestand" in het netwerk, en laat alle stations ernaar wijzen!!

Uit ervaring heb ik er de voorkeur aan gegeven dit bestand niet aan te raken (omdat er ook een calloutformat2 uit het geheugen is...), en de dimensie "symbool voor boren" indien nodig aan te passen door de ongewenste "woorden (code)" te verwijderen, wanneer je de dimensie selecteert met het paneel aan de linkerkant.

Je kunt ook door "favorieten" gaan, als het iets repetitiefs is.

Moge de donkere kant bij je zijn.

En wees voorzichtig, deze bestanden in callour-formaat zijn erg gevoelig voor niets, het irriteert zelfs de mensen bij Axemble raden af om ze te wijzigen en bovendien moet je bij elke nieuwe versie de manipulatie opnieuw uitvoeren.

2 likes

+1000 voor Sbadenis, het wordt sterk afgeraden om deze bestanden aan te raken, want als het bugs veroorzaakt, is het slecht...

1 like

Ja, net als bij elke aanpassing/aanpassing van de toolbox-basis, moet je voorzichtig zijn bij het updaten!

Ik was me er niet van bewust dat dit bestand een bron van bugs was,

In ieder geval, toen ik het probeerde aan te passen, begreep ik al snel dat zijn gedrag "ingewikkelder was dan verwacht", en dus gaf ik het op...