GPS-dimensionering (vervolg) - SolidWorks

Ik ben op zoek naar modifiers (LP, GN, LS, GX,... §ISO 14405-1:2010) op het tolerantieniveau:

@AZROD, @OBI WAN, @Gt22 en @Benoit.LF hebben me al veel geholpen met het bewerken  van het gtol.sym-bestand

Het probleem blijft dat je soms een modifier op de bovenste opening moet plaatsen en een andere op de onderste opening, zoals in de afbeelding hierboven.

Voorlopig kan ik mijn modifier alleen na de set (rating + tolerantie) zetten, zoals hieronder:

Als iemand de "truc" kent om deze nieuwe symbolen op het niveau van tolerantie te brengen ...

Hallo weer, het probleem is hardnekkig van wat ik zie:)

Tik gewoon op enter tussen elke modifier op het scherm:

entree_modif.png

Edit: Oh nee, inderdaad de modifier moet ruim voor de tolerantie .. dus ik ga er weer mee aan de slag!

entree_modif.png
2 likes

Dat is het, ik heb een manier gevonden om het te doen door de toegevoegde code aan te passen.

Je moet echter twee modifiers combineren om dit effect te hebben.

Hier is het stukje code:

*GN-LP, GN-LP
A,ARC .5,.5,.5,.90,270
A,LIJN .5,0,1.6,0
A,LIJN .5,1,1.6,1
A,ARC 1.6,.5,.5,270,90
A,TEKST 1.05,.5,LP
A,ARC .5,1.5,.5,90,270
A,LIJN .5,1,1.6,1
A,LIJN .5,2,1.6,2
A,ARC 1.6,1.5,.5,270,90
A,TEKST 1.05,1.5,GN

Zelfde principe van optelling in de " gtol.sym " als de andere vraag:)

PS: Vergeet niet om SolidWorks opnieuw op te starten zodra het bestand is gewijzigd!

7 likes

@AZROD, Ben je een super pro op gtol.sym bestanden!

Ik heb een beetje je lijn genomen om een spel te hebben tussen de 2 symbolen:

Je hebt me toegestaan om in dit zeer belangrijke bestand te duiken als we bepaalde symbolen willen maken.

Ik heb zo'n beetje gezien hoe het werkt.

Slechts één vraag: kunnen we de hoogte van de tekst verminderen? (die van LP en GN)

Heel erg bedankt in ieder geval!

Ik ga een bestand maken met alle mamnquant-symbolen om ze beschikbaar te maken voor de gemeenschap.

2 likes

Goed gedaan  @AZROD

2 likes

Ahah dank je wel @alain. ERP

Maar ik ontdek het op hetzelfde moment als jij, ik ben ook mijn weg aan het vinden, maar het begrijpen van dit soort programmering is uiteindelijk niet zo moeilijk!

Wat betreft de grootte van de tekst, ik denk niet dat we het direct in het bestand kunnen doen, maar ik zal naar je kijken, je weet maar nooit.

U kunt dit echter doen in het tekstvak van de dimensie door het volgende toe te voegen:

<font size=value>

voor de <DIM>  of voor de <INSP-GN-LP-modifier>

1 like

Hier is een eerste versie van mijn gtol.sym bestand geregeld voor GPS-dimensionering

gtol.sym
3 likes