Cotatie intuïtief - SW 2013

Bij het overschakelen van schetsmodus naar extrusiemodus, wil ik direct met het numerieke  toetsenbord de diepte typen die ik aan mijn extrusie moet geven. Want voor nu moet ik de cursor in het dimensievak (D1) plaatsen.

Op de laatste versie die we gebruikten (SW 2010) was het mogelijk.

Welke optie moet worden in- of uitgeschakeld om dit te bereiken?

Voorbeeld: wanneer ik een vouw op een plaatwerk wil maken, is dit ook het geval. Nadat ik op het vouwpictogram heb geklikt en de rand heb geselecteerd, kan ik de vouwhoogte niet direct invoeren. 

Hallo

Ik gebruik ook SW2013, maar dat probleem heb ik niet. Ik kan direct de extrusielengte invoeren...

Kijk naar de bijgevoegde foto, het kan je helpen, er is een doos "grijp de kust"...

capture.jpg

Ik heb hetzelfde als jij.

Probeer het met het plaatwerk en maak een vouw. 

Zie bijgevoegd, ik wilde een 16 mm retour hebben, maar de vorige waarde 74.7366 werd niet gemarkeerd (blauw) en werd daarom niet automatisch gewist. Hierdoor werd deze niet vervangen door de 16mm die ik wilde.

Ik doe het volgende:

- Maakt een schets en sluit deze vervolgens

- Selecteer  het extrusie-icoon

- Selecteer de schets

En normaal gesproken zou ik alleen de numerieke waarde moeten kunnen typen.

sw2013_-_metal_sheet.jpg

Hallo

In alle SolidWorks-functies kunt u niet rechtstreeks een waarde typen zonder in het bijbehorende vak te klikken?

Is het dat of is het alleen in bepaalde functies?

@+

1 like

Ik had het mis

Nee, dat is overal het geval

Ok en dit is altijd het geval geweest sinds de installatie van de 2013 of is het onlangs gebeurd?

Ik zie geen enkele optie die dit aanpakt, raar allemaal...

@+

Als je naar je beoordeling kijkt, zie dan hieronder

http://img10.imageshack.us/img10/9564/8uvy.png

Je zet 16 in zonder de vorige kansen te wissen

Uw huidige beoordeling is 1674.73366 mm

@+

@ coyotte: Ja, want op de SW 2010 en SW 2011 geen zorgen.

We hebben de 2012-versie niet gebruikt, daarom ben ik verrast!!

@gt 22: kijk naar mijn vraag en de discussie die daarop volgde.

Ik lees en herlees de draad

op het vorige exemplaar dat ik plaatste

We kunnen uw toevoeging zien van de dimensie ((16) nummer dat voor uw vorige prijs is geplaatst 74.7366 

@+ ;-)

@gt22: ja de waarde 16 wordt voor de startdimensie toegevoegd omdat het vakje niet vooraf is geselecteerd. Thuis, als ik een extrusie doe, een vouw, een verwijdering van materiaal, ... zodra ik een waarde op het toetsenbord typ, vervangt het de vorige waarde zonder handmatig naar dit vak te gaan, het is "vooraf geselecteerd in blauw", wat niet langer werkt met Nicolas T.

Waarvoor?

@+

1 like

@Nicolas T.: Wanneer je een functie start, selecteer je vervolgens je schets, en als je in de betreffende functie bent, heb je dan een vooraf geselecteerd vak of geen?

@+

Ik heb het vakje in de bijgevoegde afbeelding gevonden, moet worden aangevinkt!

@+

selection.jpg

Ja, in die zin werkt het, maar alleen voor extrusie, maar niet met de plaatwerkmodule.

Daarom heb ik het voorbeeld van plaatwerk genomen.........

Als de optie is aangevinkt, werkt het niet?

@+

Helaas niet.....