Bij het overschakelen van schetsmodus naar extrusiemodus, wil ik direct met het numerieke toetsenbord de diepte typen die ik aan mijn extrusie moet geven. Want voor nu moet ik de cursor in het dimensievak (D1) plaatsen.
Op de laatste versie die we gebruikten (SW 2010) was het mogelijk.
Welke optie moet worden in- of uitgeschakeld om dit te bereiken?
Voorbeeld: wanneer ik een vouw op een plaatwerk wil maken, is dit ook het geval. Nadat ik op het vouwpictogram heb geklikt en de rand heb geselecteerd, kan ik de vouwhoogte niet direct invoeren.
Zie bijgevoegd, ik wilde een 16 mm retour hebben, maar de vorige waarde 74.7366 werd niet gemarkeerd (blauw) en werd daarom niet automatisch gewist. Hierdoor werd deze niet vervangen door de 16mm die ik wilde.
Ik doe het volgende:
- Maakt een schets en sluit deze vervolgens
- Selecteer het extrusie-icoon
- Selecteer de schets
En normaal gesproken zou ik alleen de numerieke waarde moeten kunnen typen.
@gt22: ja de waarde 16 wordt voor de startdimensie toegevoegd omdat het vakje niet vooraf is geselecteerd. Thuis, als ik een extrusie doe, een vouw, een verwijdering van materiaal, ... zodra ik een waarde op het toetsenbord typ, vervangt het de vorige waarde zonder handmatig naar dit vak te gaan, het is "vooraf geselecteerd in blauw", wat niet langer werkt met Nicolas T.
@Nicolas T.: Wanneer je een functie start, selecteer je vervolgens je schets, en als je in de betreffende functie bent, heb je dan een vooraf geselecteerd vak of geen?