MEP-classificatie

Hallo
Is het mogelijk om deze lijnen te doorbreken als de kansen te klein zijn en ze elkaar kruisen. Het is erg vervelend omdat het soms onleesbaar is.

Bedankt

Er is de optie " breuklijnen " in het tabblad " bindlijnen " van uw dimensie... Maar helaas, hij breekt alleen bij het kruisen van de lijnen (tussen je dim 100 en je dim 10 bijvoorbeeld)
Maar het houdt geen rekening met de tekst die de lijn HELEMAAL SNIJDT. En er is geen manier om het in de handmatige modus te doen zoals in Creo bijvoorbeeld.

Dat gezegd hebbende, zou het een welkome nieuwigheid zijn voor de leesbaarheid van de plannen

1 like

Hallo, als u met de rechtermuisknop op uw dimensie klikt, Weergaveopties en vervolgens Tekst verschuiven.
Of klik met de rechtermuisknop op de herinneringsregel, Weergaveopties en vervolgens Off-hook.
Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt.

9 likes

Ja, het is een optie, maar het ziet er niet uit als de standaard scorestijl waarbij je de stropdaslijnen rond de dimensie moet breken.
Helaas zal SolidWorks altijd de voorkeur geven aan 3D-modellering, maar in termen van MEP is het ARBEIDSINTENSIEF!

2 likes

Ik denk dat het schoner is om een verschuiving of een druppel te maken. Maar dat is mijn mening.
De discrepantie wordt vermeld door de gids van de cartoonist, wat betreft de onthaakte die ik heel lang geleden heb geleerd. Het is misschien niet langer relevant.
Onze partners begrijpen dit, dat is het belangrijkste :slightly_smiling_face:

3 likes

De drop-out lijkt mij het meest geschikt.
Bedankt voor de info

1 like