Dimensioneren en tekenen in solidworks

Hallo

Ik had al een vraag gesteld over het maken van een ontbilelleerde stringer en ik bedank de mensen die dit slijm voor mij hebben gemaakt.

Nu wil ik graag kant op de tekening de verschillende hoeken aangegeven in blauwe kleur en in staat zijn om het bestand op te slaan in dxf om het te kunnen openen op autocad 

Hartelijk dank

limon_debillarde__2.slddrw
plan_limon_debillarde.png

Geen blauwe elementen op de schermafbeelding.

het probleem is dat het onderdeel geen recht element heeft, dus het is onmogelijk voor SW om een hoek te dimensioneren.
Uw SLDDRW-bestand is onbruikbaar zonder het bijbehorende SLDPRT-bestand.
Afhankelijk van hoe u uw onderdeel heeft gemodelleerd, is het mogelijk om de schetsen en/of afmetingen van het model in de tekening te tonen.

3 likes

Hallo

De linker vorm van de trapboom is gebaseerd op een 3D spline. Onder deze omstandigheden is het moeilijk om te beweren ze in een tekening te citeren. U zult moeten vertrouwen op het goede begrip en de knowhow van uw fabrikant...
Aan de andere kant kunnen sommige algemene afmetingen van grootte, stijghoek of doorsnede van de trapboom worden gedimensioneerd door te vertrouwen op schetsentiteiten die zichtbaar worden gemaakt, zoals aangegeven door @stefbeno , of rechtstreeks in de tekening worden getekend (punten, constructielijnen, enz.).

Door een of meer 3D spline waypoints toe te voegen aan uw schets, is het mogelijk om hun posities te dimensioneren en ze op te halen uit de dxf in Autocad. Om naar dxf te exporteren, selecteert u Opslaan als... en kiest u het dxf-formaat uit de lijst met bestandstypen.

Vriendelijke groeten.

limon_torsion_4.slddrw
3 likes