Heeft iemand een oplossing om NGF-niveaus te beoordelen op een SW MEP?
De oplossing die ik had gevonden is de verticale ordinale dimensionering, de pb is dat het niveau 0 NGF 45 meter onder het uitzicht ligt waar ik de niveaupunten heb om te beoordelen, ik heb geen referentie om mijn referentiepunt 0 op te hangen.
Heeft iemand een oplossing om mijn pb op te lossen?
Hallo, de enige oplossing die ik kan zien is om een stip of een as op nul te zetten.
U kunt een as maken op een willekeurige afstand, een dimensie maken ten opzichte van een bekend coördinatensysteem en het laten controleren (of de positie van de as vaststellen). Maak alle andere dimensies en wijzig ten slotte de rijafmeting en leg vervolgens de positie van de as vast.
Anders zou je alle afmetingen één voor één moeten veranderen.
Edit: een andere oplossing is om dit in de 3D te doen, door een vliegtuig op een kleine afstand in te voegen, alles in de 3D te dimensioneren , vervolgens de afstand van het vliegtuig te veranderen in de werkelijke afstand, en ten slotte "modelobjecten invoegen" te gebruiken om de afmetingen in het vliegtuig weer te geven.
Edit 2: bevestiging dat er geen eenvoudige oplossing is en dat SolidWorks niet ontworpen is voor:
In het 3D-model heb ik een as (of een punt) gemaakt die de referentie NIV.0 NGF zal zijn
In de tekening geef ik de assen weer, ik dimensioneer de niveaus met de verticale ordinale dimensie, ik verberg de assen en ik kan zelfs de dimensie 0 verbergen (door deze simpelweg te verbergen of door deze toe te wijzen aan een laag die ik deactiveer) hierdoor kan ik alleen de gewenste afmetingen hebben
Deze oplossing werkt heel goed.
Ik zal later de 2e oplossing proberen met de plannen en ik hou jullie op de hoogte
Voor mij is de oplossing van Frederic perfect geschikt, dus de beoordeling is gekoppeld aan de afmeting en zal dus worden bijgewerkt volgens het 3D-model