Hallo vrienden, Laat me mijn kleine probleem uitleggen: ik verloor de magnetisatie van de zijkanten ertussen. Ze komen niet meer op één lijn.
Ik heb een afbeelding bijgevoegd met een beoordeling (van 30) die niet magnetiseert met de andere. De overlay maakt je lelijk en geeft tijd te verspillen om het goed aan te trekken.
Bedankt, het geeft me extra dingen voor mijn toekomstplannen, maar voor kleine plannen werden de afmetingen bij de offerte naar elkaar gemagnetiseerd en nu zijn ze er niet meer.
Er zijn verschillende manieren om dimensies en notities uit te lijnen met behulp van inferentielijnen, rasters en uitlijningshulpmiddelen.
Gevolgtrekkingslijnen
U kunt dimensies en notities uitlijnen met behulp van de deductielijnen die worden weergegeven tijdens het slepen.
Sleep de tekst in afmetingen of notities naar de nieuwe locatie. Gebruik inferentielijnen om ze uit te lijnen en te positioneren.
Sleep een dimensie en 'klik' deze vast aan de tekst aan een andere kant, zoals aangegeven door de onderbroken afleidingslijn.
Sleep een notitie en 'snap' deze aan de tekst van een dimensie, zoals aangegeven door de onderbroken afleidingslijn.
Als u snappen tijdelijk wilt uitschakelen, houdt u de Alt-toets ingedrukt.
Rasters
U kunt dimensies (geen notities) naar het raster slepen en uitlijnen.
Activeer het raster en stel de afstand in in Extra > Opties > Documenteigenschappen > Raster/Snap.
Hulpmiddelen voor uitlijning
Alleen de hulpmiddelen voor het uitlijnen van dimensies (Parallel/Concentrisch uitlijnen en Collineair/Radiaal uitlijnen) maken een permanente uitlijning. Dit is niet het geval met inferentielijnen en het snapraster.
In een tekening kunt u de geselecteerde lineaire, radiale of hoekige afmetingen uitlijnen door ze gelijkmatig uit elkaar te plaatsen. Parallel/concentrisch uitlijnen wordt gebruikt om de dimensies te "stapelen" en "spacen". De geselecteerde afmetingen moeten van hetzelfde type zijn.
In een tekeningweergave worden de geselecteerde lineaire, radiale of hoekige afmetingen uitgelijnd en gegroepeerd. De geselecteerde afmetingen moeten van hetzelfde type zijn en een gemeenschappelijke richting (lineaire afmetingen) of een gemeenschappelijk middelpunt (hoekige afmetingen) hebben.
Bedankt voor je antwoorden, maar het heeft niet wat ik zoek. DSL (Zomertijd) Bij snelle en intelligente dimensionering blijven de dimensies aan elkaar plakken als ze buren zijn. Het doet het me niet meer. Ik heb echter gekeken in de opties, als onhandigheid zou ik een slechte manipulatie hebben gemaakt... Maar ik kan niets elas.