Ik zou graag willen weten hoe ik een schets kan dimensioneren in het midden van een bewerkt onderdeel in een assemblage.
Ik weet dat ik door met de rechtermuisknop op mijn lijn te klikken toegang heb gekregen tot het middelpunt, pas na het selecteren van het middelpunt kan ik de rand van mijn stuk niet meer selecteren (Kan niet selecteren).
En omgekeerd, wanneer ik de rand van mijn stuk selecteer, heb ik geen toegang meer tot het rechtsklikmenu om het middelpunt te selecteren.
Is er een andere oplossing dan het plaatsen van een stip of het maken van een constructielijn op de rand van mijn onderdeel, om een afmeting te kunnen maken tussen schetselementen.
Of, is het mogelijk om een middendimensie te maken tussen de schets en het onderdeel, en wat is de manier om dit te doen?
@yoan.pacquelet's antwoord is correct, dus als je het niet kunt, is de optie "Maak geen externe verwijzingen naar het sjabloon" dan uitgeschakeld? (hij moest het vinkje uitzetten).
Vriendelijke groeten
PS: de andere aangeboden oplossingen zijn ook correct, maar vereisen de oprichting van extra entiteiten.
Op dat moment voor mij verschijnt het " Selecteer middelpunt " aan het einde van het vervolgkeuzemenu voor een dimensie, in tegenstelling tot een normale selectie waar het aan het begin verschijnt. Het toevoegen van een entiteit is niet nuttig.
Lastig !
Controleer wat @jmsavoyat zegt, het is zeker de oorzaak.
Merk op dat op de 2012-versie, in de bewerkingsmodus in een merk, na het selecteren van het middelpunt van de schetslijn, de rand van het onderdeel dat u wilt dimensioneren (met dit middelpunt) niet uitsteekt wanneer u er met de muis overheen beweegt, maar het wordt toch geselecteerd als je erop klikt .
Er is ook de oplossing om een coördinatensysteem op de rand te plaatsen, de eenvoudige CLI op de stop en vervolgens het coördinatensysteem plaatst het automatisch in het midden.