Meerdere offerte voor boormachines

Hallo allemaal,

Ik heb een kleine vraag over de beoordeling van meerdere gaten.

Ik heb een reeks van ongeveer vijftig gaten aan de zijkant, ze zijn op gelijke afstand, van dezelfde diameter en op dezelfde as.

Dus ik wil ze graag op deze manier beoordelen: http://www.zpag.net/Tecnologies_Indistrielles/Images7/Cotati72.jpg, om mijn zicht niet onnodig te overbelasten.

Ik ben op Solidworks 2013.

Bedankt en nog een fijne dag, tot ziens.

2 likes

Hallo

Voor de tekst van de lengteafmetingen, verander deze gewoon.

Voor de "x5" kan SolidWorks dit automatisch doen met de symboole voor het boren:

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/t_add_hole_callouts.htm

Als je er dan maar één wilt weergeven, moet je toch een schets maken in 3D of 2D.

1 like

Het is duidelijk dat voor de 4x18 = 72, de 72 "dynamisch" zal zijn, d.w.z. uw beoordeling zal evolueren met de 3D, maar de 4x18 zal dode tekst zijn, dus in het geval van evolutie van de 3D zal het niet bewegen.

Voor het genoemde piercing-symbool werkt het heel erg goed, je kunt de tekst permanent aanpassen (met name het verwijderen van symbolen die niet per se bekend zijn), als je geïnteresseerd bent, laat het me weten, het is niet gemakkelijk...

3 likes

Dat is het probleem, als ik de waarde verander en iemand anders neemt het plan over, vergeten ze misschien de dode tekst.

Ja dat is de limiet van het systeem, of anders doe je zonder de "4x18=" voor de 72

Er is misschien een uitweg, maar ik mis één gegeven niet: je kunt een annotatie invoegen en afmetingen invoegen. Het eerste gebruik hiervan is het specificeren van een debiet, bijvoorbeeld buis 40x20x2 (ervan uitgaande dat we het niet met de gelaste constructie hebben gedaan, natuurlijk). Het werkt als volgt:

_Insertion/Annotatie/Opmerking

_tapez de tekst "Tube"

_Cliquez op heuvel 40 verschijnt de 40 nu in de noot en dynamiek!

_continuez door "x" te schrijven

_cliquez op de kansen van 20

_continuez door "x" te schrijven

_cliquez op de kansen van 2

_Bevestigen

Begrijp je het principe?

Dus in jouw geval zouden we kunnen overwegen hetzelfde te doen, maar waar ik struikel is het aantal hartafstanden! Een idee @Lucas?

2 likes

Het aantal keren dat de piercing voorkomt, bestaat, want het staat in het piercingsymbool!

Misschien is het mogelijk om de 4 te hebben met een vergelijking!

1 like

Hallo

Om het juiste antwoord van Benoit te vervolledigen, vink je de optie "Aantal voorvallen/herhalingen" aan in de functie "Objecten modelleren", zodat je op het nummer kunt klikken om de annotatie te maken. Dit is natuurlijk het geval als de schets of functie is gemaakt met een herhaalfunctie.

Vriendelijke groeten

objet_du_modele.jpg
1 like

Hallo

In een relatie krijg je de kans van 72 die je deelt door die van 18 en je legt het resultaat (4) vast in een variabele.

Het enige wat u hoeft te doen is deze variabele weer te geven in uw dimensietekst.

Dat is hoe ik Pro/e zou doen. Na in Solidworks ...

S.B

1 like

Hallo

Persoonlijk vind ik deze beoordeling gevaarlijk,

Want als je bijvoorbeeld 18 ±0,1 50 keer moet herhalen,

Je hebt ± verschil van 5 mm op de theoretische kansen tussen de

eerste en laatste hole.

Ik geef de voorkeur aan ordinale beoordeling zoals in de bijgevoegde weergave

Het hangt immers allemaal af van het doel van je piercings.

cotation.pdf
2 likes

Inderdaad, als positioneringsafmetingen moeten worden getolereerd, dan is annotatie geen goede oplossing!

Een zeer belangrijk detail als u annotaties gebruikt met links naar dimensies, vink de optie "Linkfouten in annotaties" aan in Display.

Als het niet is aangevinkt en een van de dimensies die in een annotatie worden gebruikt verdwijnt, blijft uw annotatie zonder waarschuwing bevroren op de laatste waarde, terwijl u bij deze optie een foutmelding krijgt (zie afbeelding)

screenshot292.jpg
3 likes

@oroux1

In dit soort gevallen gebruik ik een locatie van de X-gaten, waardoor ik geen toleranties kan opbouwen.

EDIT: Locatie die kan worden bevestigd aan het "Symbool voor boren" door het over het te slepen.

screenshot290.jpg

Hoi @ BATCH123

Heb je deze tutorial bekeken?

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/outil-de-cotation-dans-les-mises-en-plan

Ik denk dat het aan uw verzoek moet voldoen

Fijne dag

@+ ;-)

met de vorige tutorial

Dit is wat u kunt hebben Een beoordelingstabel

Zie bijlage

@+ ;-)

capture_outil_de_cotation.png

Dank u voor al uw antwoorden,

Ik heb geen probleem met tolerantie. Er kan 0,5 mm op elk gat zitten, dat is oké.

En als gevolg daarvan @Batch123! Hoe heb je besloten om verder te gaan?