Hallo allemaal, ik wil graag al mijn afmetingen controleren voordat ik ze uitvouw in een document met plaatwerkonderdelen, om te zien of het overeenkomt met mijn externe afmetingen die ik wil. Omdat er op dit plaatwerk vouwen zijn die dicht en open zijn, is het ingewikkeld choses.je je een screenshot voor meer begrip. Dank u voor uw antwoorden.
Marco
Hallo
dubbelklik gewoon op de functie " Bent1 Base Plate" en de afmetingen van uw schets verschijnen op het scherm.
marco42marc. SLDPRT (66.2 KB)
In de tekening moet u de twee gewenste lijnen selecteren en vervolgens op "punten" in "schets" klikken. U heeft dan een punt om te selecteren om uw dimensie weer te geven
Een andere techniek is om op een zijvlak te schetsen en vervolgens de entiteiten om te zetten. Vervolgens plaats je je afmetingen met het contextmenu (zie afbeeldingen en gebruik met name de kruispuntzoekfunctie, erg handig).
Ook beschikbaar in EP-leden
Je hebt dan de afmeting van je stuk en niet die van de schets waarmee je je stuk hebt kunnen maken
Voor mij beoordeel ik als volgt:
Klik voor het kruispunt met de rechtermuisknop en selecteer het kruispunt. (voor stompe hoek)
Voor de tangentieverschuiving + klik op de afronding (=tangens, voor scherpe hoek)
En de verplichting om een loodlijn te tekenen om een dimensie te hebben //.
Anders verschillende kansen (hier 196,29 in plaats van 196,27 maar op hoge dikte is de variatie soms belangrijk)
Het is mooi met een video!
Eenvoudige Gif, veel lichter (1,88 MB), maar geen geluid om mijn melodieuze stem te horen, @coin37coin .
En wat doe je om je GIF op te slaan?
ShareX @coin37coin omdat opensource, gemakkelijk te gebruiken en zeer compleet voor schermopname met toevoeging van tekst, kader, pijl ... Of screenshot, gif, video... En zelfs het online zetten van de screenshot als dat nodig is.