Hallo, ik heb een hoepelrok gemaakt met een gat om de draad te bevestigen.
Deze wordt elke 45° herhaald, het probleem is dat ik mijn uitgevouwen kant zou willen maken met de afstand van de gaten, maar het is onmogelijk dat ik weet dat alleen de assen of cirkels kunnen worden gedimensioneerd.
Heeft u een oplossing?
Ik heb een voorbeeldbestand als bijlage geplaatst.
In principe maken wij de offerte op het platte model! Als het elke 45° is, hoef je alleen maar de boog te dimensioneren (aangezien je de tussen- of buitendiameter van het onderdeel kent). Daarnaast heb je een gat dat precies in de as van de inter- of exterradius zit, dus fastoche. Omdat het onderdeel erg dun is, is de impact van de neutrale vezel op de afmeting verwaarloosbaar.
Vragen waar de beoordeling in het model of in de MEP staat
Ik ben in SW 2021, maar je lijkt SW 2022 te hebben, dus ik kan niet zien hoe je je stuk hebt gemaakt, noch je een voorbeeld geven.
@ac onder andere Cobra 427 geeft vaak voorbeelden van dit soort problemen, vooral voor het afvlakken van volume
Ik ben geen kenner van plaatwerk, het kan stom zijn, maar als ik het uitvouw, zie ik niet hoe ik "de boog opzij moet zetten" zoals je zegt en hoe ik de "cirkelvormige vouw " moet maken, ik ben alleen gewend aan rechte hoeken.
Ik heb de afbeeldingen teruggeplaatst als bijlagen voor de betere afmetingen.
Het probleem is dat voor SW wat een cirkel was, dat niet meer is na afvlakking.
Je moet je gaten maken op het uitgevouwen deel (dus door de uitgevouwen functie te doorlopen): - plaats de herstelstang na de functie "gebogen basisplaat", - het stuk uitgevouwen; - maak de gaten (met de boorwizard terwijl je bezig bent, in plaats van materiaal te verwijderen); - vouw het stuk; - Breng de herstelbalk terug naar het einde.
De boorpennen verschijnen alleen op het deel van de hoepel dat niet gebogen is! Ik denk dat het probleem komt van de extrusiefunctie van het gat! (normale materiaalverwijdering) te verwijderen of niet!
Je meet het touw (maar het is nutteloos voor de afvlakking, behalve om een berekening te maken omdat je de straal en de koorde en de hoek kent)
Je zijt de boog. zonder je hoofd te nemen en dat in 1 seconde 18 honderdsten
Het is belangrijk om te weten dat een boog kan worden gedimensioneerd in een schets of in de MEP.
Voor de boog
selecteer de twee punten die worden gedefinieerd door de twee lijnen die uit het midden komen Dus als u dimensie selecteert, heeft u het akkoord, maar valideer u vooral de dimensie niet door met de rechtermuisknop te klikken of in te voeren
Je laat de muisknop niet los, maar je drukt op de CTRL-toets
Dan druk je op de boog (het deel van de cirkel) en je trekt iets uit de cirkel, dan verschijnt er een klein deel van de cirkel boven de dimensie, wat aangeeft dat deze dimensie nu relatief is ten opzichte van de lengte van de boog.
Je moet voorzichtig gaan omdat de verandering van snaar of boog erg gevoelig is.
Als het niet duidelijk is of je kunt het niet, dan kan ik een minifilmpje voor je maken ;-)
Ik geef toe dat ik het hele proces niet ken en vooral niet wat het verandert, want uiteindelijk worden de piercings niet gemaakt op de uitgevouwen, althans voor zover ik begrijp. Als het aan jouw kant mogelijk is om een mini-video te maken, zou dat heel leuk zijn!
De 52.5... zou daarom de kans zijn om te rapporteren over mijn uitgevouwen als ik het goed begrijp?
Aan de andere kant, wat ik niet begrijp, is wanneer ik de gaten moet maken, want als ik mijn plaatwerk in bovenaanzicht maak om het te extruderen, vouw ik het uit, maak mijn gaten en vouw het terug, deze verdwijnen en als ik begin met het volledig vlakke plaatwerk om het in de gewenste vorm te vouwen, kan ik geen boog van een cirkel maken, maar alleen hoeken op 45.90, ...
Ik begrijp dat ik meerdere vragen tegelijk stel, het is niet per se heel duidelijk!
Ofwel ga je uit van je deel dat al in volume is gemaakt, dan maak je de schets opnieuw waarmee je de waarde van de boog kunt kennen (zie Aanzicht 1 ) en je transformeert het in plaatwerk en dan heb je een afvlakking die je dezelfde dimensie geeft als die van de theoretische schets (zie Aanzicht 2)
CF beide afbeeldingen
Er is nog een andere methode die het onderwerp is geweest van een tutorial van @ac cobra 427
Ik voeg het document toe voor de methode waarmee uvan dit voorbeeldonderdeel een MEP kunt maken.
U moet de door @stefbeno aanbevolen methode gebruiken, om de afmeting tussen de gaten te kennen voordat u deze plaatst, kunt u de schetsmethode gebruiken met een boogafmeting die ik voorstel.
Er is een slimme methode om een tussentijdse controle uit te voeren of het stuk kan tegelijkertijd worden gevouwen en uitgevouwen. Zeer praktisch voor het uitvoeren van een controle of, zoals in het geval @etude_38 het kennen van afmetingen van een onderdeel dat oorspronkelijk in puur volume is gemaakt, bijvoorbeeld.