Ik heb een probleem met de afmetingen van de draadweergave. Op een oud stuk vind ik de linker rib op mijn vangst. Ik had graag de tekst na de kust willen verwijderen, dus ik heb geprobeerd om " toon type " in de 3D-functie uit te vinken. Mijn probleem is dat zodra ik dat doe, en ook op een nieuw onderdeel, het niet langer de diameter in inches is, maar de primaire waarde die wordt weergegeven (rechterkant op mijn screenshot). Ik merk dat ik op de representaties die ik maak, niet de functie " symbool invoegen " heb door met de rechtermuisknop op de genoemde weergave te klikken.
Hoe kunnen we de linker rib nog vinden, eventueel zonder de tekst " draad voor rechte pijp"?
Bij voorbaat dank en sorry als dit al besproken is, ik heb het niet gevonden...
Hallo Krenard; Nou, kom naar het forum in de hoop dat je hier de oplossing vindt. Van mijn kant komen alle teksten uit 3D, dus je kunt ook handmatig invoegen door een draad in te voegen en de juiste te kiezen, zoals je deed op je screenshot. Voorlopig kan ik een screenshot voor je maken omdat mijn pc in bewerking is. Maar ik weet zeker dat iemand hier de juiste oplossing heeft. Succes. @+. AR.
Ik heb dit gedrag niet op de tekeningen. Het geeft alleen de grootte van de draad weer zonder het idee van draadtype door " weergavetype " in te stellen. Welke versie van SW?
Wanneer ik het vinkje uit het vakje " weergavetype " haal, wordt het type draad effectief verwijderd, maar ook het formaat en de eenheid van de afmeting: " G1-1/2 " verandert in " 44.8 " en dat is niet wat ik wil. Trouwens, als ik het vakje aanvinkt, blijf ik achter met de " 44.8 " -dimensie zonder het type draad, dus het zijn echt mijn parameters die niet mogen overeenkomen met die van de maker van het onderdeel.
Op de 3D wordt alleen de werkelijke diameter van de functie weergegeven, voor zover ik weet. Alleen in de kaart wordt de juiste informatie weergegeven (zichtbaar in het bijbehorende tekstveld). Ik denk niet dat er specifieke kenmerken zijn met betrekking tot de configuratie van het werkstation, maar goed om te zien misschien aan de kant van het bestand die de ISO-standaard beheert (kijk in de Toolbox-instellingen die threadweergaven beheren)
Wat verrassend is, is dat er in uw schermafbeelding niets in het bijbehorende tekstvak staat, normaal gesproken zou de tekst van de dimensie moeten verschijnen
Inderdaad, het is vreemd. Het doet het ook met mij op een nieuw stuk. Het kan dus zijn dat het formaat van deze tekst moet worden gewijzigd, maar u moet nog steeds weten waar het is.
Ik heb een beetje naar de parameters van de gereedschapskist gekeken, maar ik heb de indruk dat dit alleen de gaten beïnvloedt en niet de draden. Tenzij ik op de verkeerde plek terechtkom. Ik weet er niet veel van
Correct voor Toolbox, het is alleen voor hulp bij het boren. Voor de opmaak van de teksten denk ik dat het in de Calloutformat-bestanden zit die in de map C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\lang\french staan Niets zeker, als het probleem aanhoudt, moet u contact opnemen met de hotline. Voor 2023 zijn de dossiers gedateerd 09/10/2023
Ik heb uiteindelijk gevonden door terug te gaan naar de standaardinstellingen: de locatie van het bestand dat het symboolformaat voor het boren definieerde, kwam nergens mee overeen (fout in het adres: " SOLIDWORKS " in plaats van " SOLIDWORKS Corp "). Hierdoor wordt de tekst weergegeven in de 3D-functie en komt de afmeting uiteindelijk overeen in de 2D.
Bedankt allemaal voor jullie feedback en een fijn weekend