Hallo, ik ben op zoek naar hoe ik een afmeting kan nemen op een buis met twee afgeschuinde sneden.
Ik wens de hoogste lg voor de snelheid.
Dank u voor uw antwoorden
Hallo, ik ben op zoek naar hoe ik een afmeting kan nemen op een buis met twee afgeschuinde sneden.
Ik wens de hoogste lg voor de snelheid.
Dank u voor uw antwoorden
Hallo Tonyguena,
Voor mijn par selecteer ik de rand met het afmetingsgereedschap, het is hetzelfde voor 3D en 2D.
Of plaats ook het eindfilter voor je hoesje volgens je screenshot.
@+.
AR.
Ik zie je probleem niet
Met een rooilijn en loodrechte relatie dan de kust:
Hallo
Voor dingen die een beetje gedraaid zijn en vooral niet erg recht, voeg ik de visualisatiekubus toe.
En dan op de Europarlementariër heb ik de beoordeling erop gezet.
Op je screenshot lijkt het moeilijk om anders te doen...
Vriendelijke groeten.
Dat is wat ik doe, maar ik wilde weten of er een snellere methode was dan door een bouwlijn te gaan.
Dank u in ieder geval
ja: de afmeting van uw 3D via " modelobject " het toont u de originele lengtes van uw onderdeel en dus uw totale lengte
Niet voor een 3D-schets gecentreerd in gelast constructieprofiel, helaas!
Anders net zo eenvoudig: u selecteert de punten aan de uiteinden, klikt vervolgens met de rechtermuisknop op de afmeting en u kiest " Uitgelijnd aan de rand ", vervolgens selecteert u een rand langs de lengte van de buis.
Ik heb net je methode geprobeerd, maar ik kan het niet?
@tonyguena, u moet de 2 punten selecteren, valideren en dus de niet-uitgelijnde dimensie op de MEP plaatsen, vervolgens met de rechtermuisknop op de dimensie klikken en daar ziet u eigenlijk de optie die door @ronathan wordt voorgesteld.
Ja, maar ik kan niet de langste afmeting krijgen zoals jij deed op je schets.
Zelfs op deze manier:
Ik heb net een andere test gedaan en het werkt niet, het is een onderdeel dat ik ging halen in " Model Object " voor de tekening. Komt het probleem voort uit deze configuratie?
Voeg een nieuwe dimensie toe voor de lengte: als uw afmeting afkomstig is van het object van het model, begint het niet bij de 2 eindpunten en daarom is het niet verwonderlijk dat u de optie Uitlijnen niet heeft.
Als ik de optie "uitgelijnd" heb, maar er gebeurt niets wanneer ik valideer
Verrassend genoeg lukte het me om het op een ander stuk te doen. Bedankt voor alles.
Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om nog een vraag te stellen.
Kan ik de gaten van de buizen laten verschijnen in een balk die geïsoleerd is, wetende dat ik geen gaten heb gemaakt, het is gewoon het profiel dat wordt verlengd op de schetslijn.
Stuk in zijn geheel
Geïsoleerd deel met modelobject, onmogelijk om gaten te zien
De tweede foto
Hallo;
Ik doe mee aan het gesprek...
Waarom gebruikt u niet de functie "relatieve weergave" voor uw geïsoleerde elementen
https://help.solidworks.com/2022/french/SolidWorks/sldworks/t_insert_relative_view.htm?id=5fbca5a9c66449afbebad1f9dfab665e#Pg0
Hiermee kunt u de aanzichten opnieuw uitlijnen (volgens een rand of het geselecteerde vlak)
… Ik heb wat meer moeite om te begrijpen "kan ik de gaten zien, wetende dat ik ze niet heb vertegenwoordigd ... Ben... Nee! Maar waarom zou je ze niet hebben vertegenwoordigd (het is gemakkelijk te doen met de mechanisch gelaste en de verstelfunctie)...
https://help.solidworks.com/2022/french/solidworks/sldworks/c_weldments_trim_and_extend.htm