CATIA V5-beoordeling

Hallo

Ik heb een beoordeling op CATIA V5R18 waarop ik (het is eerder mijn klant die het wil, maar persoonlijk past de huidige stand van zaken bij mij) een andere precisie wil tussen de nominale en de tolerantie. Ik wil een nominale waarde van 5,95 en een tolerantie van +0,2/-0,3. Maar ik kan het niet, is het mogelijk? Zo ja, hoe? Zo niet... nou ja jammer

Vriendelijke groeten

cote.jpg
3 likes

Hoi @ Samuel

Kijk op deze link

http://www.iutalencon.unicaen.fr/enseignants/sfournier/Intranet%5CInitiation%20Catia%5C3%20MISE%20en%20plan%20sous%20CATIA%20V5.pdf

@+ ;-)

1 like

BJR,

Ik heb al gezocht zonder resultaat. Ik ben ook geïnteresseerd in het antwoord

A+

Hallo

Zou uw klant een beoordeling van 5,9 accepteren: +0,25/-0,25?

Het lost het probleem niet op, maar het omzeilt het.

Anders een beetje blanco op de nullen. ;)

S.B

U selecteert de afmeting en klikt met de rechtermuisknop en kiest vervolgens het tabblad Eigenschappen en tolerantie

U hebt een vervolgkeuzelijst met tolerantietypen

koos voor het tweede, de eerste is zonder tolerantie

Dan heb je twee invoercellen voor de maximale en minimale tolerantie die verschillend kunnen zijn

In uw geval +0,2 voor de eerste ingevoerd en -0,3 voor de tweede.

Wees voorzichtig voor de invoer met numeriek toetsenbord, het neemt niet de punt in beslag, je moet de komma nemen.

capture.docx
3 likes

Hallo

Persoonlijk heb ik geen problemen. U stelt de afmeting in en klikt vervolgens met de rechtermuisknop op de dimensie => eigenschappen. In het tabblad tolerantie kies je een tolerantie formaat uit de "hoofdwaarde" lijst (hier TOL_NUM2). Voer dan eenvoudig de waarden in met de gewenste precisie. Zie de bijgevoegde weergave.

Ik heb ook de test gedaan, je kunt zelfs een andere precisie hebben in + en - (bijv. +0,25/-0,3).

EDIT: Ik zal opschieten de volgende keer ...

tolerance.jpg
1 like

Hoi allemaal

nog eenvoudiger 0.2 / -0.3 in het juiste vak^^

cote_catia.png
1 like