Configureerbare afmeting

Hallo

Ik heb een stuk dat ik vrij vaak in mijn assemblages invoeg. Er is alleen de lengte van dit stuk die verschilt. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is, wanneer ik mijn stuk wil invoegen, dat ik alleen de lengtemaat kan wijzigen.

Op de bijgevoegde schermafbeelding wil ik bijvoorbeeld dat mijn beoordeling van 6000 configureerbaar is.

Bedankt.

Hallo Nico_MPLS_28,
Ja, het is mogelijk, maar ik raad je aan om configuraties te maken, waarmee je ze in assemblages kunt onderscheiden.
Ziezo, ik geef je morgen meer details ...
@+.
AR.

3 likes

De enige manier om de 600-classificatie te kunnen wijzigen zonder eerst configuraties te maken, is door de virtuele component te maken.
Aan de andere kant is het niet mogelijk om een virtuele component te plannen.

Om dit te doen, voegt u het onderdeel in, klikt u met de rechtermuisknop op het onderdeel, maakt u het virtueel en wijzigt u ten slotte de afmeting van 600 met de gewenste waarde.
Indien nodig is het opnieuw invoegen en het virtueel maken van de nieuwe component mogelijk met een andere dimensie dan de 1e.

5 likes

Gebruik anders de configuratie-uitgever...

https://help.solidworks.com/2022/french/SolidWorks/sldworks/c_configuration_publisher_top.htm?id=7c7f7d54d9064742b670ea46b83bd5ff#Pg0

https://help.solidworks.com/2022/french/SolidWorks/sldworks/r_models_single-row_design_tables.htm?id=e35bcfb765a148e988ca8d561f57e16a#Pg0

Het nadeel is dat er een nieuwe configuratie wordt gemaakt voor eventuele nieuwe waarden...
Het voordeel is dat u niet meteen alle denkbare configuraties hoeft te maken (u kunt limieten instellen voor deze beoordeling of deze vrij laten...)
De nieuwe afstand wordt elke keer dat een nieuwe assemblage wordt geplaatst opgevraagd, maar blijft daarna toegankelijk.

5 likes

Hallo

Ik heb dit probleem ook voor de lengtes van geprofileerd aluminium. Altijd genoodzaakt om bij de minste variatie nieuwe configuraties te creëren...
Hetzelfde geldt voor de kogeldiameters, maar die zijn al iets meer standaard, wat nog steeds veel minder configuratie is dan voor een profiel waarvan de lengte uniek is voor elk project...

Van mijn kant, @sylk zoals vermeld voor het profiel dat ik in de winkel heb gekocht tot de lengte systematisch het stuk van de winkel in de bibliotheek neem, dat ik virtueel maak.
Persoonlijk vond ik dit bij mijn collega's het gemakkelijkst te beheren.

2 likes

Je hebt waarschijnlijk gelijk @sbadenis , maar zoals je al zei, het heeft helaas zijn grenzen. :confused:

1 like

Ja @Sylk , maar het is de enige manier om geen kamer met 100 configuraties te genereren en onmogelijk te openen vanwege de zwaarte.
De enige beperking is dat het niet mogelijk is om van de virtuele ruimte een Europarlementariër te maken.
Aan de andere kant is het mogelijk om het in een assemblage te plaatsen en er een plan van te maken.

1 like

Bedankt voor de tip. Inderdaad, op dit moment is het de oplossing die het beste bij mij past