Ordinale afmeting met diameteraanduiding

Hoi allemaal

Ik ontwerp plaatwerkdelen die vooraf gesneden en geponst moeten worden (onder SolidWorks 2013 en 2014).
De meest praktische aanduiding op de tekeningen voor de schuurmachines van mijn bedrijf is de aanduiding op ordinale maat.

Wat ik nu aan het doen ben, is het eerste en laatste gat aangeven dat ik moet ponsen, met vermelding van het totale aantal gaten. Met gaten van verschillende diameters en soms complexe ponsschema's, wilden de ponsers de bijbehorende diameter hebben als indicatie achter de ordinale dimensie.

Ik moet de manipulatie echter handmatig uitvoeren, en wanneer de diameter van de gaten verandert, volgt de aanduiding achter de ordinale afmeting niet, wat tot fouten voor mijn opvolger zou kunnen leiden.

U zult bijgevoegd enkele foto's vinden die mijn woorden ondersteunen, als ze u vaag lijken.

Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten.

poinconnage.png
Hallo, ik denk niet dat er een andere oplossing helaas.

Waarom gebruikt u niet de ponstabellen zie onderstaande link

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/c_Punch_Tables.htm?id=dc3c8259c5854a65a3576132e7f43126

Het heeft de verdienste dat het voor iedereen duidelijk en bruikbaar is met hetzelfde logboek

En ik denk dat het ook goed kan zijn voor de puncher 

@+;-)

3 likes

Ik heb deze oplossing al geprobeerd en helaas voldoet deze niet aan de verwachtingen van mijn baas en de ponscijfers...
Is er geen manier, net als bij een annotatie, waarbij u de kenmerken van het bijbehorende gat selecteert om het weer te geven in de tekst van de dimensie?

Ik wilde schrijven: men kan een van deze annotaties proberen:

<hw-diam>

<hw-thruholedia>

<DIM> (maar dit laatste komt overeen met de lengtemaat)

Ze zijn moeilijk 

maar met een ponstafel

je hebt de ref X,Y van de oorsprong en de diameter  

of de ref-as van een gestempeld 

Net als onder Inventor kan ik heel goed zien hoe het moet. Zoveel onder Solidworks ....

Maar het kan een licht argument zijn voor je baas om van software te veranderen:D

1 like

Ja GT22 (ik ben ook een fan van de boortafel) .. Maar het zal hen dwingen om naar het plan te kijken. Iets wat ze vandaag de dag niet doen.

En je kent een werkplaats, als het nieuwe dingen kan vermijden, vermijdt het ^^

2 likes

Welke van + is het tijdverspilling en een bron van fouten om de diameter na de ordinale zijde te melden?

begrijp het niet goed

@+

2 likes

Helaas, het werkt niet. Je kunt het zien als een bijlage, het accepteert geen duplicaten.
Zelfs als je het op dezelfde manier doet als een annotatie (bijvoorbeeld: "RD8@Vue van tekening4", blijft zo en geeft niet aan: Ø 6).

Ik heb zelfs <hw-cbdia>, <hw-cdrdia> en anderen geprobeerd...

poinconnage3.png
1 like

Dat heb ik ook nog nooit eerder gezien. Zoals coin37coin zegt, zijn ze eraan gewend geraakt...

2 likes

U kunt een annotatie maken die een dimensie aanroept, maar dan moet u de dimensie(s) verbergen en de annotatie positioneren is misschien niet eenvoudig.

Om een dimensie in een annotatie te integreren, begint u met het maken van de annotatie, klik bij het invoeren van de tekst op de dimensie die u wilt ophalen.

Ik geloof ook dat de piercingtafel DE oplossing is, zelfs als dat betekent dat mensen 6 maanden lang moeten klagen....

3 likes

100% eens met @stefbeno

Er zijn speciale tools die goed werken, dus laten we ze verstandig gebruiken

En laten we degenen die niet of niet zo goed werken buiten beschouwing laten

en welke van + is met de tabellen de refs zijn allemaal van 0 in X of in Y

Dus voor cijfermachines waar je om moet vragen +

Doe het forceren, je hebt een logboek en je wordt gevraagd om aan het bord te werken, er is niets dat je daar stoort

@+

2 likes

Op het Amerikaanse plan waar ik aan werkte (uit 1976) waren alle gaten in letters gemarkeerd met diameter en nummer voor het nummer. Leg vervolgens alles terug in een tafel op de rand van het vel. 

Het is eerlijk gezegd niet de beste, maar het geeft dubbele maten, en het maakt het werk zeker gemakkelijker voor iemand die de zijkanten met  de hand in de machine zet....  

2 likes

Dank u allen voor uw hulp.

Met slechts twee configuraties ging ik verder met het leggen van eenvoudige lagen. Deze laatste zijn meer dan genoeg om binnen te blijven wat de punchers grafisch willen.

2 likes