Spline-beoordeling

Hallo

Ik zou graag willen weten of je een methode hebt om een spline te siden...

Dus ik ontving een trede  met een "artistieke" vorm die ik heb omgezet en ik moet deze ronding integreren in een van mijn stukken. 

Ik heb de schets gereproduceerd door superpositie (en copy-paste), maar hoe citeer ik hem en stuur ik hem naar een machinist????

Hallo

In coördinaten (X,Y,Z) op tussenliggende punten die overeenkomen met richtingsveranderingen

1 like

Hallo

U kunt uw schets dimensioneren met behulp van het gereedschap "Schets volledig beperken", beschikbaar in de pop-upbalk Schets of in > Dimensioneringsgereedschap> "Schets volledig beperken" (zie AFBEELDING)

Cdt

Joss

contraindrespline.png

Als alternatief kunt u ook naar Tools > Spline Tools gaan,

Je hebt een menu waarmee je andere informatie van je spline kunt weergeven, wat het gemakkelijker kan maken om te scoren!

CF-afbeelding

outilspline.png

Het is voor een tekening.

@ Joss in mijn schets is het goed dat het beperkt is (ik ontdekte deze magische functie enige tijd geleden lol)

@Tomalan dat is het waarschijnlijk wel, maar ik heb het nog nooit gedaan

Het is een ordinale beoordeling

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Ordinate_Dimensions.htm?id=9fd419bb9f6745cd8447bd04f4d16e21

2 likes

Hallo

als je een artistieke vorm moet bewerken, doe je dat in CN. Een eenvoudige en effectieve oplossing is om aan te geven dat de bewerking zal moeten gebeuren volgens een digitaal bestand (bijvoorbeeld een DXF schaal 1) dat u naast uw plan bijvoegt.

Op de MEP kunt u enkele afmetingen zetten zodat uw machinist een eerste idee krijgt.

3 likes

Ja, ik ben het helemaal eens met Chamade. Als het te ingewikkeld is, word ik niet moe van de afmetingen, een DXF en presto!

1 like