Een visualisatiekubus dimensioneren

Hallo, na het maken van een visualisatiekubus in een 3D, kun je deze laten verschijnen met de schetsen in een tekening, maar ik kan het niet beoordelen.

Iedereen weet hoe het te doen? Wat mij interesseert, is op een isometrische weergave om de kubus van de grondstof te dimensioneren voordat deze wordt bewerkt.

Bedankt.

Hallo

Aan de zijkant is een 3D-visualisatiekubus tot nu toe niet mogelijk, ik ben in 2018 sp4-versie, ik ben ook op zoek om het te doen maar het werkt niet, het is gewoon visueel jammer.

Laat het me weten als er een oplossing bestaat.

Vriendelijke groeten.

Hallo

We hebben het over deze visualisatiekubus:

Zo ja, hier is voor de 3D:

En voor de 2D:

Ik heb zojuist de kubus weergegeven en mijn afmetingen op de schetslijnen gezet!!

SW 2017 SP4 versie.

Vriendelijke groeten

4 likes

Dank je wel Roger,

Het is perfect ... @+.

Dank u voor uw antwoorden.

Roger, het is me gelukt om de kubus visueel weer te geven in de 2D, maar ik kan de randen niet op maat selecteren met de slimme dimensionering!!

Heb je een idee?

Cdt

Hallo

Ik heb een paar tests gedaan (SW 2018 SP 5), in het begin kon ik de visualisatiekubus zonder problemen dimensioneren op een iso-weergave, maar op de voor- en bovenaanzichten was het onmogelijk om de lijnen van de visualisatiekubus te selecteren. Ik heb toen met de rechtermuisknop geklikt en "Schetszichtbaarheid herstellen" (naar mijn mening niets te zien) en daar kon ik de lijnen van de visualisatiekubus selecteren. Aan de andere kant deed ik dezelfde manoeuvre op een andere weergave, en het werkte niet.

Conclusie: Het dimensioneren van de visualisatiekubus is nog niet ontwikkeld onder SW!! Om in toekomstige versies te worden getest voor degenen die het geluk hebben (of de middelen hebben) om het te kunnen gebruiken.

1 like

Hallo

Sorry, ik weet niet waar het probleem vandaan kan komen, ik kan de 3D en 2D van mijn voorbeeldonderdeel verkeerd behandelen, de visualisatiekubus tonen of verbergen en vervolgens opnieuw weergeven, voor mij werkt het altijd zonder enig probleem.

Vriendelijke groeten

1 like

Eigenlijk Rim-b, ik heb de zichtbaarheid van de schets hersteld en ik kan de kubus opnieuw selecteren!

Ter info: ik zit in SW2018 SP5.

Er is inderdaad een stabiliteitsprobleem van deze functie...

Dank u in ieder geval.

Hallo

Het is raar, want ik heb 2016 en heb geen problemen.

1 like