Afmetingen gemaakt in de Solidworks-tekening

Hallo

Ik zou uw advies nodig hebben om de afmetingen die in de Solidworks-tekeningen zijn gemaakt, te differentiëren.

Afhankelijk van het ontwerp van het model of de bug is het onmogelijk om de afmetingen te importeren en zijn we genoodzaakt om ze in de tekening te maken.

Dus ik wil een eenvoudige manier vinden wanneer ik een of meerdere dimensies in de tekeningen maak om ze te onderscheiden van de gecontroleerde of ongecontroleerde dimensies

Want het probleem is dat als ik mijn model aanpas na een wijziging, ik wil weten wat de impact is op mijn afmetingen die in de tekeningen zijn gemaakt en deze gemakkelijk wil kunnen vinden.

Bedankt

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/outil-de-cotation-dans-les-mises-en-plan

@+ ;-)

U kunt ze onderscheiden door de kleuren van de afmetingen te wijzigen.

Hulpmiddelen/Opties/Kleuren:

Annotaties, geïmporteerd (piloting): bijvoorbeeld in het zwart

Annotaties, niet geïmporteerd (gecontroleerd): bijvoorbeeld in medium grijs

Als gevolg hiervan zullen uw afmetingen uit de 3D zwart zijn en de afmetingen die met de hand in de 2D zijn geplaatst zullen grijs zijn.

De kleuren zijn aan iedereen. Het gegeven voorbeeld is wat ik gebruik.

6 likes

U kunt ook 2 verschillende lagen maken voor de soorten zijden en aan elke laag een specifieke kleur toewijzen.

Maar het is zwaarder dan de oplossing van benoit.if ik denk omdat je niet de verkeerde kopie moet maken als je in de MEP werkt.

2 likes

Het lijkt mij dat SW is geconfigureerd zoals benoit.lf aangeeft.

Om het gemakkelijk in te stellen, hoeft u alleen maar een aangepaste standaard te maken die u toepast op uw oude tekeningen (als u ze wilt laten evolueren)

Daarvoor is het mogelijk @Pascal! Vandaar de oordeelkundige keuze van kleuren...

ok bedankt allemaal

Ja, kleur is een zeer effectieve manier om onderscheid te maken tussen niet-aangedreven dimensies.

Er wordt echter geen onderscheid gemaakt tussen de niet-gestuurde afmetingen die in het onderdeel zijn gemaakt en de afmetingen die in de tekening zijn gemaakt en die niet in het onderdeel voorkomen.

een +

Je hebt gelijk, het maakt niet het verschil tussen de kansen van 3D en die van 2D.

Is het echt een probleem omdat het gecontroleerde kansen zijn?

Anders moet u uw 3D dimensioneren door alle afmetingen die u nodig heeft op de kaart te zetten.

(in de hoop dat ze allemaal gebruikt kunnen worden in het Europees Parlement)

Ik had de gelegenheid om een video op Youtube te zien die je mogelijk interesseert:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xLSMNfWVD7M#sthash.uyFORyzA.dpuf

Veel leesplezier:)