Nieuw op dit forum en nieuwe solidworks gebruiker (15 jaar catia V5) Ik heb een probleem.
Sinds de migratie van 2015 naar 2018 heb ik mijn tekeningafmetingen die de 3D niet volgen (verbroken verbindingen). Dit ondanks het feit dat de wijziging aan de assemblage minimaal is (een verplaatsing van 10 mm van verschillende elementen).
Hallo, je hebt waarschijnlijk een interferentie, vandaar de gele en rode kleuren. controleer de beperkingen die zichzelf gaandeweg hebben opgelegd, er is er zeker een om te verwijderen
dus geen interferentie, mijn beperkingen zijn perfect, de rode kleuren zijn normaal, ik was degene die deze elementen via het lettertype in het rood heeft gezet (het zijn schetselementen, ik ben bezig met AVP).
Er zijn nog steeds de gele kanten die de banden met de 3D verliezen voor een ja of een nee.
Heeft u uw snijlijn gefixeerd ten opzichte van een rand van het onderdeel, want het kan zijn dat wanneer u het onderdeel wijzigt, de snijlijn beweegt en plotseling zijn referenties verliest! Klik met de rechtermuisknop op de snijlijn, bewerk de schets en plaats een afmeting die u later zult verbergen!
Ik heb de snijlijn eigenlijk beperkt tot een middelpunt van de rand van het stuk.
Door deze beperking op te heffen, heb ik een eenvoudige wijziging van een van mijn montagestukken aangebracht om te zien en ik krijg hetzelfde resultaat.
Jammer dat het goed gezien werd.
Ik moet mijn studie opnieuw doen, misschien een bug? Ik zal zien, maar het is nogal vermoeiend dit soort dingen.
:) Heb je toevallig de weergave geselecteerd voordat je je schets tekent??
Soms werk je aan de ene weergave, en als je besluit om een snede te maken in een andere weergave, blijft solide standaard de weergave geselecteerd waar je eerder aan werkte en het maakt gemakkelijk een puinhoop...
In welke richting de verplaatsing plaatsvond ten opzichte van het uitzicht: in de diepte of zijdelings. Het is mogelijk dat de randen waaraan de afmetingen waren bevestigd, zijn verdwenen door de wijziging (ook al verandert deze visueel niet). Bijvoorbeeld een onderdeel met een groef, als je van kant wisselt ten opzichte van de groef, kan het fenomeen optreden.
Het was toen ik een kleine verandering in mijn 3D aanbracht, mijn gezichtsvermogen bewoog bijna de helft en de afmetingen bleven in hun oorspronkelijke positie door hun link (bruin) te verliezen.
Ik heb op dit moment nog geen zaak gehad op mijn nieuwe plan. Ik ga het toeschrijven aan een bug.