Verschillende afmetingen tussen kamer en plan

Hallo

Ik gebruikte solidworks in de middelbare schoolklas en ben er nu 2 dagen weer mee bezig.

Ik heb nog steeds goede restjes, maar ik heb een probleem bij het maken van de lay-out van mijn stuk.

Is het een plaat van 45 mm bij 15 mm? Ik heb een materiaalafname gedaan op 0,5 mm en wanneer ik de tekening wil dimensioneren, is de afmeting van de verwijdering van 0,5 mm naar 0,35 mm gegaan. Ik weet niet meer of het normaal is. Het is me gelukt om het te veranderen, maar aan alle kanten is er alleen de extrusie die verandert.

Ik sluit zowel het stuk als het plan in.

Bedankt

Thibaud

barette_.rar

Je moet je kustlijn verkeerd hebben geplaatst.

Thuis heb ik 0,5 mm

Zie afbeelding.

0.png
2 likes

Haha, het ruikt naar de zijwaarts tussen de afschuining en de bodem (nee ik maak geen grapje, dat heb ik nog nooit gedaan! *fluit*)

2 likes

Dank u voor uw antwoorden.

Bart: Hoe ben je aan dit beeld gekomen? als ik citeer op de trimetrische weergave heb ik altijd 0.35..

coin37coin: Ik denk niet dat ik de Chanfrin heb gekozen omdat ik de afmeting van het ene uiteinde van de extrusie naar het andere heb genomen (in de diepte)

barette_.slddrw

Wat ik niet begrijp, is dat als ik een stuk op de tekening dimensioneer, ik 0,5 mm heb en als ik eenmaal op de pan dimensioneer, heb ik 0,35..

barette_2.png

Ahhh

Klik in dit geval op de afdrukweergave en vink het vakje Waar aan in "type afmetingen"

Afbeelding weergeven

vraies.png
2 likes

Dank je wel Bart, het is me gelukt voor zowel het uitzicht als voor de beoordeling,

Hartelijk dank; Succes

1 like