Ordinale kansen

Hallo weer,

Is het mogelijk om met de ordinale dimensiefunctie in MEP niet bij 0 te beginnen, maar bij een gewenste dimensie?

Bedankt

Hallo
Het lijkt mij dat dit niet mogelijk is, de ordinale dimensiefunctie is gebaseerd op een coördinaatstart gelijk aan 0 en alle afstanden zijn gegeven ten opzichte van deze 0 (wat mij logisch lijkt met betrekking tot de "regels" van industrieel ontwerp).
Afgezien van het prutsen met de standaarddimensies om een resultaat te verkrijgen dat niet noodzakelijkerwijs identiek zal zijn (je kunt de waarde van de dimensie niet positioneren omdat deze op een ordinale dimensie is gepositioneerd)

2 likes

Door een schetslijn te tekenen (of een punt van de gewenste lengte te beginnen bij 0 aan het einde van deze lijn dan verberg je de 0 (hack oplossing niet gelukt om de schetslijn te verbergen)

Geen echte oplossing anders dan hacken.

2 likes

+1 afgezien van het definiëren van een oorsprong buiten de kamer, zie ik het niet (en het is beter om het niet in km te hebben hihihi)

1 like

Tegelijkertijd begrijp ik het punt niet per se, tenzij je enige meetlint door de guillotineschaar is gehaald en je de eerste 583 mm mist! :rofl: :rofl: :rofl:

2 likes

Hallo

Je kunt de waarden altijd handmatig wijzigen, maar het is niet geweldig omdat je één voor één handmatig moet veranderen en er wordt geen rekening gehouden met de kleinste beweging (afstand wordt niet berekend vanaf de eerste waarde en de handmatig ingevoerde waarden veranderen niet in geval van wijziging)

Het idee is om civieltechnische hoogtes automatisch in te stellen (zodat ze niet vanaf 0 beginnen)
Op dit moment is het een kwestie van urgentie, maar het is een bron van fouten.
sbadenis Ik heb al gedacht aan deze " Hack", maar het is niet mogelijk om alleen de maatlijnen te verbergen en alleen de bijlagelijnen te behouden zoals op de bijgevoegde weergave

1 like

E als u het gewone kanaal uitschakelt:

Voorbeeld met de verborgen 0-dimensie (het referentiepunt is de oorsprong):

1 like