Heeft iemand ooit een bocht met 4 sectoren gemaakt: 15° 30°, 45°, 75° als buiscomponent? Want voor een bocht van 90° is er geen probleem, maar voor de andere hoeken lijkt het mij onhaalbaar onder massief zodat het kan aansluiten en correct kan aansluiten op een buis.
Dat heb ik nog nooit gedaan, maar op het eerste gezicht denk ik niet dat het een probleem zou moeten zijn, aangezien de vorm bij de uitgang van de ene sector moet overeenkomen met de vorm van de ingang van de volgende sector.
Ja, het kan inderdaad geen cirkel zijn, als je uitgaat van een buis die je (op de hoek) hebt doorgesneden Wat is er zo vervelend aan? Waarom zou je koste wat het kost een cirkel willen? Zoals @OBI_WAN zegt, zolang de 2 te volgen segmenten identiek zijn, zal de verbinding (door solderen?) zonder enig probleem verlopen. Als je een naadloze verbinding nodig hebt, zoals een ketting, moet je voor commerciële ellebogen gaan:
Of Cattinair, Guery...
Een andere en laatste oplossing gaat uit van 2 cirkels (open op 1 mm) en overgangsvouw en bevestiging onder SW2020: Sector.SLDPRT (280.1 KB)
Aangezien elke sector een cilindersectie is met schuine eindvlakken, zijn de knooppuntcontouren ellipsen. Geen verbindingsproblemen als de verbindingsvlakken voor elke sector dezelfde hoek vormen met de cilinderas. De eerste sector en de laatste hebben halve lengtes en buitenvlakken loodrecht op de as, dus cirkelvormige contouren. Er zijn twee modelvoorstellen (native SW 2020) bijgevoegd, de eerste in volume, de tweede in plaatwerk.
De bochten worden geparametriseerd met behulp van 5 globale variabelen uit de tak " Vergelijkingen ":
het aantal sectoren (gelijk aan of groter dan 4): nSect
Totale ellebooghoek: Esparto
Diameter buitenbuis: Dext
De gemiddelde straal van de elleboog: R
de dikte van de buis voor de " Volume " versie: of de breedte van de opening voor de uitvoering " Plaatwerk ": L In de versie " Plaatwerk" is de dikte een eigenschap van de algemene plaatwerkfunctie.
Bedankt voor je feedback, @m_blt geweldig werk, maar ik denk dat het probleem voortkomt uit het gebruik van de elleboog in de bibliotheek van de routeringsmodule. Dit is de boodschap die ik krijg als ik bijvoorbeeld een pijp wil maken met behulp van de 2D 45° 4-sector elleboog.