De kleur van de rib voor symbool voor het boren

Kleine vraag, al mijn tekeningafmetingen zijn in donkergrijs bij de leden van het Europees Parlement, behalve een soort afmeting voor de symbolen voor het  boren die in het zwart zijn en die ik niet kan wijzigen. (Ik kan de overeenkomende regel niet vinden in gereedschap/optie/kleuren)

Vandaar mijn vraag hoe ik de kleur van deze symboolannotatie voor boren kan wijzigen?

Hallo

Ik denk dat we het aan een laag kunnen toewijzen en van daaruit de kleur kunnen veranderen:

http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/solidworks_design_checker/r_layer.htm

Hallo

Je moet de tekst van het piercingsymbool in dezelfde laag plaatsen als je afmetingen.

Je moet naar =>tool/option/document property/ table/drilling. gaan.

Moge de kracht met je zijn.

cote_percage.jpg
3 likes

Hetzelfde probleem ook bij het invoegen van het object van het model en de maatvoering.

.PL het toewijzen van een kleur aan een laag werkt wel, maar ik vind het raar dat je die kleur niet kunt aanpassen in de algemene opties.

Voor normale afmetingen (niet geïmporteerd met het object van het model of via symbool voor boren) geen zorgen.

EDIT: Voor OBI WAN verandert het toewijzen van een laag (grijs) in de boortafel niet de kleur van de kust in de MEP, maar eerder die van de tabel.

Hallo

Ja sorry 

U moet naar =>gereedschap/optie/documenteigenschap/ dimensionering/ symbool voor  boren gaan.

Als u dit doet en het documentmodel opslaat, heeft u deze permanente kleurkleur.

Moge de kracht met je zijn

Over het algemeen hebben de afmetingen die in de tekening zijn gemaakt niet dezelfde kleuren

dat de dimensies worden geïmporteerd uit het 3D-model

Bekijk deze video

https://www.youtube.com/watch?v=1Fp8XAKri-8

@+ ;-)

In feite zijn grijs en zwart handig om de afmetingen van de tekening te onderscheiden van de afmetingen van de 3D:

Als u dubbelklikt op een zwarte afmeting (d.w.z. ingevoegd bij de objecten van het model), wijzigt u de schets direct in de 3D!

Grijze dimensies zijn gecontroleerde dimensies van de planweergave.

OBI WAN het stoort me om de opties in de documenteigenschap te wijzigen omdat sommige cartoonisten de voorkeur geven aan de zwarte zijkanten en anderen aan grijs omdat de MEP naar mijn mening beter leesbaar blijft. Ook geen kleur in het pad dat wordt weergegeven op sw2014.

GT22 De 2 video-opties Geïmporteerde (piloting) en niet-geïmporteerde (piloted) dimensies zijn grijs in mijn systeem/kleuropties en toch zijn de dimensies bij het importeren van de afmetingen via het modelobject of via het symbool voor boren in het zwart, vandaar het probleem.

. Pl Ik ken de verschillen. En het voordeel van de 2 methoden is alleen dat de kleur van de geïmporteerde ribben niet overeenkomt met de kleur die in de opties is gedefinieerd (zie antwoord GT22)

Ik ben vergeten aan te geven dat ik in SW2014 SP4.0 ben

Het is absoluut noodzakelijk om te werken met de nieuwste versie van SolidWorks die beschikbaar is, dus de SP5 voor de 2014.

Een link voor de SP5?

Activeert de werkbalk "Lijnopmaak"

Er is een vierkant pictogram dat wordt onderstreept door een "regenboog"

Door op dit pictogram te klikken, wisselt u tussen 2 modi voor het weergeven van dimensies (en andere entiteiten).

1 like

Voor de SP5 moet je hier aansluiten:

http://www.solidworks.com/sw/support/downloads.htm

Hallo

Probeer te zien door te klikken op 

Modus voor kleurenweergave