Wanneer we montage-instructies maken met de Solidworks tekening, hebben we vaak meer dan één vel.
In mijn oude doos, om de instructies leesbaarder te maken en om het betreffende onderdeel in een bepaalde fase van de instructies gemakkelijker te onderscheiden, hebben we het op het blad dat ermee te maken heeft ingekleurd voor montage.
Op de volgende pagina werd het weer zwart, wat de voorkeur had omdat dit nieuws niet langer over haar ging, maar over een ander stuk dat in elkaar moest worden gezet.
Sinds ik in dit bedrijf werk, ook al is het destijds in SW2014 (net als in mijn vorige bedrijf) en nu 2017, blijft het deel waarvan de kleur is veranderd, in deze kleur op elke stap van de handleiding, dus op elk vel, wat de handleiding uiteindelijk niet leesbaarder maakt, maar het ziet er uiteindelijk uit als een goede kerstboom... ^^.
Weet iemand hoe dit probleem op te lossen? is het in de SW-opties dat we dit wijzigen?
Voor mij heeft lagenbeheer altijd gewerkt "gemeenschappelijk voor alle vellen"
en dus de inkleuring door het toekennen van een PRT of ASM...
is het tijdens de SW 2010-2012-2014 evoluties enz... dat er een bug is meegesleept?
Is het "schoon" gedaan of door de bestanden en het register te overschrijven? En het SLDREG-bestand gebruiken om de instellingen op te halen?
Er is een snelle en eenvoudige test om te controleren of het probleem uit het register komt:
uit het geheugen, in Windows: typ run "regedit" en vervolgens in HKEY_CURRENT_USER/software/
Het is de map "Solidworks" die tijdelijk wordt hernoemd door een tekst naar keuze toe te voegen,
dan starten we SW (er is de pop-up voor het eerste gebruik) en testen we het probleem opnieuw om te zien of het verdwenen is.
Als hetzelfde probleem nog steeds aanwezig is, sluiten we Solidworks (we controleren de Windows-processen), dan gaan we terug naar het register, op dezelfde plaats als hierboven vermeld, en merken we dat Solidworks een "nieuwe" registermap opnieuw heeft aangemaakt.
Dus we verwijderen deze nieuwe "registermap", vervolgens verwijderen we de "woord" -toevoeging in de map, om deze terug te brengen naar de oorspronkelijke staat.
de installaties en de-installaties zijn op een schone manier gedaan, en ik kende hier alleen 2014 voor 2017, ik heb mijn station zelfs in 2016 nog onder SW 2014 opnieuw geïnstalleerd en mijn lagen waren toen al gekoppeld aan alle platen. Er is alleen het vorige vak waar het anders was, misschien een manipulatie in het register... Ik zal proberen dieper te graven... Cdt.
Misschien gebruikten ze een "tool van derden" voor laagbeheer?
Ik denk niet dat het de moeite waard is om daarnaar in het register te zoeken, in de systeemopties of documentopties, ik heb niets gezien om dat te kunnen doen.
Na controle is de enige manier om naar het regellettertype van de component te gaan en er een laag op toe te passen (klik met de rechtermuisknop op de component en vervolgens op het regellettertype van de component). U moet het vinkje bij "Gebruik de standaardaanpassingen van het document" uitzetten, vervolgens onderaan het venster "Uit selectie" aanvinken en ten slotte een laag selecteren.
Snel testen op SW2016 verandert het onderdeel goed in een andere kleur, alleen op de geselecteerde weergave. Aan de andere kant gebeurt het niet alleen op het niveau van laagbeheer en ik zag niets in de documentopties om dit gedrag de "normale" modus te laten worden.
Nou nee, ik had het ook getest en ik heb het net opnieuw getest, thuis, op SW17 in ieder geval, alles gaat dezelfde kleur, evenals op alle weergaven van dezelfde pagina als de andere pagina's .. Ook als ik de kleur van mijn component op deze manier verander, dat ik mijn component deselecteer, er opnieuw op klik, wordt er goed rekening mee gehouden door het beheer van lagen die de kleur aangeven, in tegenstelling tot jou als ik het goed heb begrepen... Ik heb ook de opties bekeken en er niets over gevonden en toch werken onze 2 SW's anders...
Ik ben SW2018 aan het testen, ik ga het gedrag controleren.
Maar ik had problemen met het ontkoppelen van de applicatie op alle weergaven of op de huidige selectie op de 2 bladen. Er lijkt een volgorde te zijn in de acties om het resultaat te bereiken (een beetje zoals het uitlijnen van een referentie met een rating van Ø zonder dat deze systematisch terugkomt naar dezelfde kant als de rating - op SW2016)
Nou, ik heb het net getest op zowel 2016 als 2018.
Voor elke weergave van elk blad moet u de component selecteren en de optie "Toepassen op:" van het dialoogvenster voor het regellettertype van de component instellen op "Uit selectie" en bevestigen door op OK te klikken.
Als u op "Alle weergaven" blijft staan, worden alle bladen bijgewerkt zodra u het regellettertype bewerkt, als u afsluit door op Ok te klikken terwijl deze optie actief is.
Het is een beetje een hack, maar het is de enige manier die ik zie, want zodra je een laag op een onderdeel toepast, verspreidt deze zich over alle vellen. Weet je zeker dat je in je oude bedrijf alleen maar de laag aan het veranderen was?
het is zeker dat dit niet is hoe ik te werk ben gegaan.... Voorheen ^^ in 2014 werkten we met de lagenbalk, maar het werkt, je hoefde alleen maar de mogelijke opties te lezen. Bedankt! :)