Afmetingskleur in een tekening

Hoi allemaal

Ik heb een klant die blauwe afmetingen op de plannen wil. Mijn probleem is dat de afmetingen die ik heb ingesteld zwart lijken, terwijl de kleuren goed zijn ingesteld in de opties. Als ik de afmeting selecteer die ik heb ingesteld (die dus zwart is), en ik wil de kleur wijzigen, is het kleine vakje "standaard" niet aangevinkt, als ik het aanvink verschijnt de afmeting in blauw. Het is een enorme verspilling van tijd om ze handmatig te wijzigen (zelfs als je ze allemaal tegelijk kunt veranderen).

Dus mijn vraag is meer specifiek hoe ik de kleur van de afmetingen die ik stel standaard kan maken.

Ik ben op SW 2016.

Dank u voor uw antwoorden

1 like

Hallo

U moet de lagen en selectiefilters gebruiken om de kleuren te beheren, het zou gemakkelijker zijn.

4 likes

Dank u voor uw antwoord,

Ik heb al geprobeerd een blauwe laag te maken en als ik deze op een dimensie toepas, blijft deze zwart :/ Ik heb waarschijnlijk iets gemist.

Ik zou het nog steeds graag zonder laag willen doen als dat mogelijk is.

2 likes

Hallo 

Zie bijgevoegd document

Moge de kracht met je zijn.

calques_cote.docx
2 likes

Hallo 

Ze moeten worden ingesteld in de opties van het blad en niet van het systeem.

U moet het configuratiemenu voor dimensies openen en hen een klapkleur voor de laag vertellen.

4 likes

Hallo

Nu zit ik niet achter mijn computer, maar het lijkt mij dat er een pictogram is met een soort regenboog en de di die je erop klikt, er moet een optie zijn die de kleur naar zwart dwingt...

2 likes

Anders wilt u in de systeemopties de kleuren kiezen, maar dit zal over het algemeen zijn.

1 like

Zoals ik hierboven al zei, begrijp ik voor lagen niet hoe ik kleur moet aanbrengen.

AC Cobra 427 --> inderdaad verandert de knop "kleurenweergavemodus" de afmetingen in blauw. Maar groot probleem, logo's op mijn voorblad die vormen zijn met effen vulling in kleur worden zwart als de afmetingen in kleur gaan en vice versa :'( (Ik ben aan het graven om te ontdekken hoe dit allemaal werkt)

Heeft u toevallig uw afdrukinstellingen correct geselecteerd?

a.leblanc --> Voor de systeemopties, ja inderdaad dat is wat ik deed (en dat probeer ik te doen), maar zoals ik al zei in het onderwerp van het onderwerp, de afmetingen die ik heb ingevoerd verschijnen dan in het zwart en ik moet gaan en de kleur veranderen en het "standaard" vakje aanvinken dat niet is aangevinkt. Ik zou gewoon willen dat dit "standaard" vakje standaard wordt aangevinkt (veel gebreken in dit alles).

Voor afdrukken is dat het probleem niet.

image_37.png

Een andere oplossing,

Klik met de rechtermuisknop in het menu --> regelformaat

Gebruik dan de filter voor de odds

En kies je kleur met het icoontje van het penseel (lijnkleur)

Voldoet uw werklaag aan de norm?

Moge de kracht met je zijn.

a.leblanc --> Ja, dat is wat ik nu aan het doen ben, nou ja, preciezer, ik selecteer een dimensie --> ctra+a --> kleur van de lijn. Maar het is hetzelfde als het gebruik van filters. Dit is wat je kunt zien in mijn vorige bericht en het is in deze "lijnkleur" -tool dat ik zou willen dat de "standaard" wordt gecontroleerd zonder dat ik hoef in te grijpen, omdat het probleem met deze methode is dat het een handmatige stap is, Zeker goedkoop in klik, maar te herhalen bij elke wijziging die resulteert in de toevoeging van afmetingen.

Zie bijgevoegd doc.

Moge de kracht met je zijn

calque_cote_2.docx

En waarom wissel je je tekening niet via Autocrad 

Daar kun je lagen in overvloed creëren

en kies de juiste kleur

@+

PS je klant moet alleen autocratische plannen hebben

Hallo!

Ik ga mezelf het punt geven, ik heb het probleem gevonden! Er is in feite een kleur toegewezen aan de weergaven (WTF) die de andere kleuren blokkeerde. Dank u toch voor uw deelname:)

Vaarwel

Is het specifiek voor uw plannen of is het algemeen voor SW?

Waar is het gedefinieerd?

Ik graaf het onderwerp op. Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem (maar toen ik op vakantie ging, was alles in orde).

De ribkleuren zijn ingesteld op grijs en niet op Standaard. Als iemand mij dit verhaal van kleur van opvattingen kan uitleggen...

Hallo

Controleer of uw afmetingen zich in uw laag bevinden die is gewijd aan uw dimensie (als u die heeft), als ze op geen enkele laag staan, lijkt het mij dat ze standaard grijs zijn.

Vriendelijke groeten