Snijlijnkleur op een PEM

Hallo

Ik heb een groot gebouw waarop ik verschillende sneden heb gemaakt. Om de leesbaarheid van mijn Europarlementariër te verbeteren, had ik graag de kleur van mijn snijlijnen willen veranderen. Alleen, het gereedschap "Lijnkleur " wordt grijs weergegeven wanneer ik mijn trimlijn selecteer. Ik kan de kleur van bijna alles veranderen, behalve mijn snijlijnen.
Een oplossing?

Bedankt

Cdt

Joss

Dezelfde vraag om het lettertype van de snijlijnindex te wijzigen:(

Hallo

Het lijkt mij dat dit niet mogelijk is!

1 like

Heb je geprobeerd om met lagen te spelen???

En in de systeemopties???

2 likes

Maakt een kleurlaag

In document eigenschappen/weergaven/sectie, kies deze laag en voila =)

2 likes

Op deze draad raden ze aan om calqueerpapier te gebruiken!

https://forum.solidworks.com/thread/71796

Edit: ze praten ook over de eigenschappen van het document om de lijnstijl te wijzigen in:

Hulpmiddelen > opties > documenteigenschappen > sectieweergave

Dank je wel Happydad, dank je wel Bart, inderdaad, ik gebruik nooit Solidworks lagen, ik laat deze functie liever op Autocad^^

Maar inderdaad, het is gelukt!!

Voordat u deze vraag sluit, zou u een manier hebben om het lettertype (vooral de lettergrootte) van mijn snijlijnindex te wijzigen?? Ik wou dat ik grotere letters had!

Nou, sorry, ik vond tt alleen, daarvoor was het gemakkelijk, door mijn trimlijn te selecteren, schakel gewoon "documentlettertype gebruiken" uit in de vastgoedbeheerder en verander het lettertype achter ;)

Fijne dag!

Cdt

Joss

1 like

Voor het lettertype is het Extra/Opties/Documenteigenschappen/Weergavelabel/Knippen/Lijntekst knippen/Lettertypen

screenshot469.jpg
2 likes