Ik werk in het kader van SW2014 aan een project waarbij het mijn rol is om kanaalnetwerken in een gebouw te installeren. Ik heb een compleet gebouw in .sldasm-formaat, dat ik open in de Complex Assembly-modus om te voorkomen dat mijn pc te veel achterblijft. Vervolgens neem ik mijn metingen op aan mijn gebouw, ik maak mijn kanalen ernaast, ik integreer ze in mijn gebouw. Tot dusverre goed.
Mijn probleem is dat ik, om mijn werk te visualiseren, sommige van mijn onderdelen transparant moet maken (platen, kolommen, balken...). Echter, na het plaatsen van een dal, een scheidingswand, een vals plafond... In transparantie gaan mijn gordels van rood naar bruin, van lichtblauw naar nachtblauw... Ik kan ze niet verbergen, simpelweg omdat ik ze nog steeds nodig heb om mijn netwerken te positioneren ... Het is op zich niet zo'n groot probleem, maar het doet pijn aan mijn ogen om zo te werken, aan het eind van de dag heb ik goede hoofdpijn....
Als iemand een wondermethode heeft om de kleurverzwakking van de transparante modus te veranderen??
PS: Ik heb geprobeerd een glastextuur op de stukken te verbergen, maar het geeft dezelfde weergave.
PPS: Ik hoor al degenen die de draak steken met mijn probleem, maar van 8 uur 's morgens tot 6 uur 's avonds werken op een scherm met zeer donkere kleuren of ik moet mezelf dwingen om de stop van mijn stuk te onderscheiden, het is niet niks...
Zie de bijgevoegde schermafbeelding voor visualisatie. (Je kunt de basiskleuren en het verschil in weergave zien achter een vals plafond en een tegel).
Bedankt voor de snelheid van je antwoord, ik heb zojuist je methode getest, het past perfect bij mij wat betreft het verminderen van het contrast, behalve dat ik mijn objecten plotseling niet meer visualiseer. Laat me het uitleggen, als ik een plaat in wireframes zet, zie ik de grenzen van mijn plaat niet meer, aangezien mijn plaat mijn hele gebouw in beslag neemt en ik slechts op een klein perceel werk. Mijn probleem komt ook voort uit het klantenbestand: de plaat die hij heeft gemaakt, kruist alle doorgaande balken, dit betekent dat wanneer mijn plaat transparant is, ik de grens zie waar de plaat mijn balk kruist terwijl ik in een draadframe zit, nee omdat er geen contrast is
Is er geen alternatief tussen transparantie en wireframe? Een manier om de opaciteit van mijn glas of de transparantiegraad in te stellen?
(Ik vermoed dat ik niet erg duidelijk ben, maar ik weet niet hoe ik mijn probleem moet beschrijven :s)
De enige transparantie-instelling in SolidWorks die ik ken en voor deel bewerking in context: Opties >Systeemopties> Weergave/Selectie (zie bijgevoegde afbeelding).
En het plaatsen van de niet-transparante onderdelen in lichte of fluorescerende kleur zoals ik voorstelde, lost je probleem niet op?
Anders kunt u voor uw plaat een plan op grondniveau invoegen om het kruispunt te kunnen zien.