Kleur / kamer familie

Hallo

Ik ben bezig met het maken van schroef boekenkasten.
Afhankelijk van de gemaakte configuratie (deelfamilie) wil ik graag een andere kleur toepassen.
Dit is om schroeven met gedeeltelijke schroefdraad te onderscheiden van schroeven met volledige schroefdraad (4014/4017), voor een beter zicht op de schroeven in de assemblages.

Momenteel is het me gelukt om de kleur $COULEUR toe te passen, maar ik kan het niet op een eenvoudige manier aan de configuratie koppelen om elke configuratie te bekijken.
Ik heb de verschillende berichten gelezen die over dit onderwerp gaan (Link naar de configuratie bijvoorbeeld):

Zelfs bij het veranderen in de kamerfamilie blijft de RGB-waarde geplant op de eerste regel van mijn kamerfamilie.
Bovendien, wanneer ik het Excel-blad bewerk, wordt de tweede waarde van de betreffende cellen verwijderd.

Maar ik heb er mijn twijfels over:

De verschijning hieronder

Heeft de configuratie te maken met het uiterlijk?

Ik heb elke status die voor elke configuratie is gemaakt, gekoppeld aan het uiterlijk ervan!

Ik weet zeker dat de oplossing eenvoudig is, maar ik heb niet de gewoonte om overijverig te zijn :slight_smile:

Als een liefdadige ziel, wie is er dan niet op vakantie? Of wie dit forum vanaf zijn handdoek bekijkt, je weet maar nooit! :slight_smile:

Hallo

Misschien is de oplossing hier te vinden: Kleurinstelling in configuraties - 2022 - SOLIDWORKS Help

Het kan ook interessant zijn om afgeleide configuraties te gebruiken.

Voor afgeleide configuraties heb ik het niet warm. Omdat ik alle behoeften via de kamerfamilie beheer, is het gemakkelijker om ze te bewerken en te maken. Behalve in dit geval!!

Het is me net gelukt!! Maar ik begreep niet waarom het niet werkte...

Ik heb zojuist een materiaal aangebracht (in alle configuraties) en het uiterlijk ervan verwijderd.
In mijn kamerfamilie heb ik mijn cellen met verschillende RGB-waarden ingevuld, het werkt.
Niet begrepen, maar het werkt!! :sweat_smile: