Kleur op mecano in mep

Hallo

Is het mogelijk om verschillende kleuren in een tekening op  een mechanisch gelast onderdeel te zetten?
Bijvoorbeeld de 50 vierkante buizen in het rood, de 40 vierkante buizen in het groen.... Wetende dat het een enkel stuk is

Bij voorbaat dank

Hallo

U moet configuraties of weergavestatussen in de kamer maken en deze vervolgens de gewenste kleuren toewijzen.

Hier is de hulp die overeenkomt met:

http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/sldworks/c_display_states_parts.htm?verRedirect=1

1 like

Ja, het is mogelijk om diff kleuren te zetten

Het lijkt mij voldoende om het via de groepen te doen

voor 3D werkt het goed

dus in echte ISO-weergave moet je in staat zijn om elke kleur aan de band te wijden 

@+

Hallo

Normaal gesproken heeft elke buis een functie en als je op de functie klikt en er de kleur aan toewijst, zal het werken en voor symmetrieën moet je niet vergeten om "Visuele eigenschappen propageren" aan te vinken in de symmetriefunctie....

1 like

Dank u voor uw antwoorden,

Ik kan inderdaad verschillende kleuren creëren op de delen van de kamer, maar in de tekening, tenzij ik me vergis, wordt alleen rekening gehouden met de kleur van het onderdeel, maar niet met de lichamen.

@gt22 Wat bedoel je met het maken van groepen?

2 likes

Groepen

Een groep is een verzameling segmenten die met elkaar zijn verbonden in een mechanisch gelast element.

U configureert een groep om alle segmenten toe te wijzen zonder dat dit invloed heeft op andere segmenten of groepen in het gelaste element.

De soorten groepen zijn als volgt:

Co

ntigu

Doorlopende omtrek van segmenten die aan de uiteinden zijn verbonden. U kunt bepalen hoe de segmenten samenkomen. Het eindpunt van de groep kan optioneel worden verbonden met het startpunt.

Evenwijdig

Een discontinue set van parallelle segmenten. De segmenten van de groep mogen elkaar niet raken.

• U kunt een groep definiëren in een enkel fragment of in meerdere fragmenten.
  • Een groep kan een of meer segmenten bevatten.
  • Een mechanisch gelast element kan één of meerdere groepen bevatten.

Als je eenmaal een groep hebt gedefinieerd, kun je deze manipuleren alsof ze een enkele eenheid zijn. Gebruik de Mechanically Welded Element PropertyManager om:

• Geef de tabsnede op voor de segmenten in de groep.
  • Creëer lasafstanden tussen segmenten om ruimte te maken voor lasnaden.
  • Symmetriseer het profiel van een enkele groep.
  • Lijn, roteer of vertaal het profiel van een groep zonder de andere groepen van het mechanisch gelaste element te beïnvloeden.

Hoofdonderwerp

Gelaste constructies

Zoek naar 'groepen' in de SOLIDWORKS kennisbank.

zie hieronder

1 like

je moet de kleur toepassen op de functie en daar werkt het.... zie PJ

couleur_fonction.pdf
1 like

Groepen toevoegen

1. Maak een schets.
  2. Klik op Gelaste  elementen (werkbalk Gelaste constructies) of voeg >  gelaste constructies > gelast element in.
  3.  Selecteer opties in de PropertyManager om het profiel van het mechanisch gelaste element te definiëren.
  4. Als u de eerste groep wilt maken, selecteert u een reeks segmenten op de schets.

Het tweede segment dat u selecteert, bepaalt het type groep.

• Als u een aaneengesloten groep wilt maken, selecteert u een segment naast het eerste segment.
    • Als u een parallelle groep wilt maken, selecteert u een segment dat evenwijdig is aan het eerste segment.

Groep1 wordt weergegeven onder Groepen. Onder Parameters worden de id's voor de paden die u hebt geselecteerd, weergegeven onder Padsegmenten.

5. Als u de volgende groep wilt maken, klikt u met de rechtermuisknop op Nieuwe groep maken onder Selecties en klikt u vervolgens op Nieuwe groep.
  6. Selecteer de tweede set segmenten.

7. Selecteer een groep in de lijst Groepen en wijzig de kenmerken ervan onder Instellingen.
  8. Klik en  maak indien nodig extra mechanisch gelaste elementen.

1 like

@gt 22 Dank je, ik begreep het

@ac Cobra 427 werkt in  gearceerd beeld, maar niet in wireframe

1 like

Een resolutie over het juiste antwoord zal de vraag sluiten

@+ ;-)

2 likes

Ik denk niet dat je een oplossing kunt vinden om het in draad te doen. Zelfs met de regellettertypefunctie van de component die dit afhandelt; Omdat het een gelast mechanisch onderdeel is en geen ASM en bovendien in de vraag was het geen vraag!! Anders hadden WIJ het je meteen kunnen vertellen.....

1 like

Dank u voor uw antwoorden,

Ik ga een verzoek tot verbetering van SW doen omdat het erg handig zou zijn

totaal onbegrip @ be

De vraag was:

Is het mogelijk om verschillende kleuren in een tekening op  een mechanisch gelast onderdeel te zetten?
Bijvoorbeeld de 50 vierkante buizen in het rood, de 40 vierkante buizen in het groen.... Wetende dat het een enkel stuk
 is

Een verklaring is noodzakelijk, lijkt mij???????????????????????????????????????

3 likes

@gt 22: Er werd een tekening voor mij geïmpliceerd in wireframe. Het is waar dat ik dit had moeten specificeren, aangezien ze in de schaduw kunnen worden gemaakt.

Sorry, ik zal ervoor zorgen dat ik de volgende keer specifieker ben.

Dus om mijn vraag op te lossen (ik voeg "bedraad" toe)  lijkt er geen oplossing te zijn, vandaar de keuze voor ac cobra 427

Zoals eerder gezegd

Als je een isometrische weergave in de schaduw plaatst met bubbels

Je vindt al je stukken met hun speciale kleuren

Niets weerhoudt u ervan om de naar links gerichte weergaven in wireframe te hebben

Het lijkt mij en aan de visuele kant is het heel veelzeggend

Kortom, iedereen doet wat hem of haar uitkomt

Of een andere walkthrough gaat door draftsigt, maar het zal niet in Auto zijn

U moet  aan elke lijn een kleur toekennen

hallo e baan, maar waarom niet 

@+ ;-)

Zie o.a. deze tutorials

https://www.youtube.com/watch?v=3iALiPz9bTA

https://www.youtube.com/watch?v=4-Lb2ThASS8

@+