Is het mogelijk om verschillende kleuren in een tekening op een mechanisch gelast onderdeel te zetten? Bijvoorbeeld de 50 vierkante buizen in het rood, de 40 vierkante buizen in het groen.... Wetende dat het een enkel stuk is
Normaal gesproken heeft elke buis een functie en als je op de functie klikt en er de kleur aan toewijst, zal het werken en voor symmetrieën moet je niet vergeten om "Visuele eigenschappen propageren" aan te vinken in de symmetriefunctie....
Ik kan inderdaad verschillende kleuren creëren op de delen van de kamer, maar in de tekening, tenzij ik me vergis, wordt alleen rekening gehouden met de kleur van het onderdeel, maar niet met de lichamen.
Een groep is een verzameling segmenten die met elkaar zijn verbonden in een mechanisch gelast element.
U configureert een groep om alle segmenten toe te wijzen zonder dat dit invloed heeft op andere segmenten of groepen in het gelaste element.
De soorten groepen zijn als volgt:
Co
ntigu
Doorlopende omtrek van segmenten die aan de uiteinden zijn verbonden. U kunt bepalen hoe de segmenten samenkomen. Het eindpunt van de groep kan optioneel worden verbonden met het startpunt.
Evenwijdig
Een discontinue set van parallelle segmenten. De segmenten van de groep mogen elkaar niet raken.
U kunt een groep definiëren in een enkel fragment of in meerdere fragmenten.
Een groep kan een of meer segmenten bevatten.
Een mechanisch gelast element kan één of meerdere groepen bevatten.
Als je eenmaal een groep hebt gedefinieerd, kun je deze manipuleren alsof ze een enkele eenheid zijn. Gebruik de Mechanically Welded Element PropertyManager om:
Geef de tabsnede op voor de segmenten in de groep.
Creëer lasafstanden tussen segmenten om ruimte te maken voor lasnaden.
Symmetriseer het profiel van een enkele groep.
Lijn, roteer of vertaal het profiel van een groep zonder de andere groepen van het mechanisch gelaste element te beïnvloeden.
Ik denk niet dat je een oplossing kunt vinden om het in draad te doen. Zelfs met de regellettertypefunctie van de component die dit afhandelt; Omdat het een gelast mechanisch onderdeel is en geen ASM en bovendien in de vraag was het geen vraag!! Anders hadden WIJ het je meteen kunnen vertellen.....
Is het mogelijk om verschillende kleuren in een tekening op een mechanisch gelast onderdeel te zetten? Bijvoorbeeld de 50 vierkante buizen in het rood, de 40 vierkante buizen in het groen.... Wetende dat het een enkel stuk is
Een verklaring is noodzakelijk, lijkt mij???????????????????????????????????????
@gt 22: Er werd een tekening voor mij geïmpliceerd in wireframe. Het is waar dat ik dit had moeten specificeren, aangezien ze in de schaduw kunnen worden gemaakt.
Sorry, ik zal ervoor zorgen dat ik de volgende keer specifieker ben.
Dus om mijn vraag op te lossen (ik voeg "bedraad" toe) lijkt er geen oplossing te zijn, vandaar de keuze voor ac cobra 427