De Kleur van de symbooldraad

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om het gieten van het tiksymbool van een gat in een tekening te veranderen.

Mijn probleem is dat ik een afschuining op het getapte gat heb aangebracht en dat wanneer ik het in een plan zet, het symbool van de trauding tussen twee cirkels staat en het moeilijk te zien is.

Ik weet dat je de kleur van de lijnen kunt veranderen door erop te klikken en "lijnkleur", maar dat is niet mogelijk met de rand van het tiksymbool.

Bedankt

Hallo

Het zou zeer verrassend zijn als dit mogelijk zou zijn, omdat het een weergave is gebaseerd op het equivalent van een afbeelding (het is geen schets van een raakboog). Een voorstelling die de soouk in de assemblages verknoeit trouwens.

Ik heb vaak hetzelfde soort probleem, dus in het Europees Parlement aarzel ik niet om meer detailaanzichten in 2D te zetten, maar steeds vaker in 3D. Dit maakt het mogelijk om onduidelijkheden weg te nemen.

Dat gezegd hebbende, als we de annotaties correct gebruiken volgens de normen, die de diameters, dieptes, enz. geven, is er meer dan genoeg om dubbelzinnigheden weg te nemen en het lezen van de tekening te verlichten.

Vriendelijke groeten

PS: Kijk op een dag naar de  SW MDB-module , het is de toekomst om alle offertes in 3D te hebben, vooral met een tablet in plaats van een blauwdruk. Het is een beetje zoals Dim-expert, maar dan veel beter. Dim expert is een beetje psychorigide

EDIT: tortograve fot'

Hoe heb je dit tikken gedaan met welk gereedschap

welke SW versie

@+

Hallo

Gebruik lagen. Met het filter voor het selecteren van draadweergaven, selecteert u alles en past u vervolgens een laag toe waarop de kleur is ingesteld.

2 likes

Dit heb ik gedaan met de boorwizard.

Op dit moment is mijn enige oplossing een detailweergave van het gat om het symbool te onderscheiden.

Anders heb ik een andere truc gevonden die bestaat uit het maken van een configuratie met en zonder afschuining op dit gat. Vervolgens heb ik in MEP het vooraanzicht zonder afschuining en het linkeraanzicht met afschuining gezet om het correct te kunnen dimensioneren.

2 likes

Hallo

Of het nu door boorhulp is of niet, de draadweergave in de tekening is slechts een apart object dat op een andere laag kan worden aangebracht.

Bedankt voor de info Cyril, ik ben erin geslaagd om de kleur van de draad weergave te veranderen.

Ten slotte moet u de weergave selecteren en vervolgens de laag wijzigen. In feite zag ik deze optie niet in de propety manager, maar je hoeft alleen maar de laag tab in het grafische gebied te hebben en vervolgens de gewenste klap te selecteren!