Solidworks Dimension Kleuren

Hallo

Is het mogelijk om in solidworks een kleur in te stellen voor de dimensiebevestigingsregels en een andere kleur voor de waarde van de dimensies?

Bij voorbaat dank

1 like

Hallo
Ik weet niet zeker of dit mogelijk is!
Maar benieuwd naar een antwoord op dit onderwerp. :+1:

Hallo

Ik heb net een kleine tour van de SW-instellingen (systeem en document), maar ik heb niets gevonden ...

Op de riblijnen kunt u de lijnstijl (doorlopend, gestippeld, gemengd...) en hun breedte wijzigen.
Voor de zijtekst kun je alleen spelen met het lettertype en de grootte.

Omdat de tekening erg gestandaardiseerd is, weet ik niet zeker of het mogelijk is.
Bovendien komen de kleuren van de kusten in SW overeen met de staat van de kust (geldig, wiebelig...).

Wat @contact_168, als iemand de truc heeft, ben ik gewoon uit nieuwsgierigheid geïnteresseerd...

2 likes

Hallo

Er is een manier om met de lagen te spelen (d.w.z. de afmetingen in een specifieke laag zetten).
Aan de andere kant weet ik niet zeker of je de functies in de ene klap kunt stoppen en de ribben in de andere.

Hallo
Ik bevestig wat @froussel zei, je kunt de afmetingen op een calqueerpapier zetten. De lijnen en teksten hebben de kleur die in de laag is ingesteld.
Geen mogelijkheid om de tekst los te koppelen van de regels, het is een enkele entiteit in de zin van SW.

Er is een manier om een andere kleur te hebben voor de waarde van de afmeting en een andere kleur voor de lijnen, maar alleen in de 3D-onderdelen/samenstellingen:

In de systeemopties (van een 3D-model), in de sectie Tekeningen, schakelt u het vinkje uit " Markeer standaard alle onderdeel-/assemblageafmetingen voor import in tekeningen "
image

Van daaruit hebben we de waarden van de dimensies in paars, wat de standaardkleur is:
image

Om de kleur te veranderen, is het altijd in de systeemopties dat het gebeurt, kleurgedeelte:
image

1 like