IFC Exporteer kleuren van SolidWorks

Hallo

Ik modelleer elementen die zijn geïntegreerd in het IFC 3D-model van een gebouw, om de modellen van de verschillende beroepen te groeperen en te anticiperen op interferenties.

Ik exporteer mijn SolidWorks-assemblage naar IFC4 en bekijk deze vervolgens met Trimble Connect. De kleuren die ik in SolidWorks heb toegevoegd, worden echter niet weergegeven in Trimble Connect - alles wordt grijs.

Ik probeerde kleuren toe te kennen aan carrosserieën, onderdelen of assemblagecomponenten, maar het mocht niet baten.
Ik heb de weinige opties getest die SolidWorks biedt (OmniClass, UniClass2015, Custom Properties, Material en Mass Properties), maar niets helpt.

Is iemand dit probleem ooit tegengekomen en heeft hij een oplossing gevonden?

Ter informatie, de gebruikte versies van de software:

• SolidWorks Premium 2023 SP1.0
  • Trimble Connect 1.18.0.475

Bedankt

Sommige formaten zijn niet gemaakt om uiterlijkheden/kleuren te behouden.
Heb je geprobeerd IFC te exporteren en vervolgens te importeren in SW? Als u met dit formaat ook kleuren van SW naar SW verliest, komt dat waarschijnlijk omdat het niet is gemaakt om kleuren te behouden.

Ik heb net de SolidWorks-export naar IFC getest en vervolgens deze IFC in SolidWorks geïmporteerd: de kleuren volgen inderdaad niet.

Aan de andere kant ondersteunt het IFC-formaat kleuren, modellen van andere beroepen die andere 3D-software gebruiken, worden ingekleurd wanneer ze worden geopend in Trimble Connect.

Het is daarom dat SolidWorks niet weet hoe het de kleuren van IFC's moet beheren.

1 like

Het is inderdaad mogelijk, maar het neemt in ieder geval de twijfel weg.