Symmetrische onderdelen kleuren

Hallo
Als ik symmetrische stukken maak, verschijnen de kleuren die ik op mijn eerste stuk heb aangebracht niet op de symmetrie. Heeft u een oplossing?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
Cdt.
Fred
image

Hoi @fred

Het werkt thuis zonder iets aan te raken, behalve dat ik de kleur in het originele stuk heb gestopt.

Ik ben in V 2022

Vriendelijke groeten

2 likes

Symmetrie in een onderdeel (lichaamssymmetrie) of in een assemblage?

@fred

Het is zelfs mogelijk om de kleurwijziging van één kant te maken, bijvoorbeeld wanneer je in de ASM bent en situ de manip doet op het originele deel, het volgt in de symmetrische dubbelganger.
En natuurlijk gaat het van de ASM naar de geïsoleerde kamer in automatische

image

Plukken

1 like

In een vergadering

Sterker nog, door opnieuw te zoeken, vond ik een oplossing:
als ik mijn symmetrie maak, moet je "Propageren vanaf het originele deel" aanvinken. Maar deze optie is alleen aanwezig tijdens het maken, dan kan ik niet meer wijzigen of teruggaan, deze optie bestaat niet meer

1 like

Dat menu heb ik niet!
Hoe kom je er? Thuis is het makkelijker (ik zit in V 2022)

Dit is een van de opties die in het begin worden aangeboden als u 4 keer op de rood omcirkelde pijl drukt met de volgende opties:
image

Maar inderdaad, het biedt het alleen aan bij het maken, dan kun je andere opties wijzigen door de symmetrie te bewerken, maar niet deze.
@Zozo_mp je het een keer moest controleren en sindsdien is het de standaard gebleven.

1 like

Dit komt omdat deze eigenschappen (materiaal en visualisatie) niet met elkaar in verband staan
Alleen geldig bij aanmaak
https://help.solidworks.com/2018/english/WhatsNew/t_include_material_derived_part_mirror_pattern.htm

2 likes