Verstekzagen op gevouwen delen

Hallo 

Ik teken met Solidworks en ik wil graag plaatwerk bekledingen maken. Maar ik heb een probleem als ik de vellen onder een hoek wil monteren, aangezien ik een snede van 45° heb, had ik graag willen weten hoe ik het moest doen om er zeker van te zijn dat mijn sneden bij het leggen in het echte leven perfect passen? Op mijn SW-assemblage is het vooral de kruising van de vouw aan de binnenkant die me problemen bezorgt. 

Bij voorbaat dank

coupe_tole.jpg

Snel, andere plaatwerkprofessionals zullen indien nodig voltooien.

Het hangt ervan af hoe je de snede in het echte leven maakt: voor of na het vouwen.
Als je wilt dat de snede op de zijwand wordt gedaan, denk ik dat je altijd een opening tussen 2 hebt. Het is gemakkelijk te simuleren met SW: maak 2 stukken één met elke methode, je ziet meteen het probleem.
Daarna, misschien in plaatwerk, zijn er trucs om te compenseren, afhankelijk van het beschikbare gereedschap en de operators.

2 likes

Hallo

Kunt u uw assemblage delen met uw onderdelen, zodat we er naar kunnen kijken om u beter te helpen.

1 like

Hallo, hier is de montage 

Bedankt 

aide_sw.sldasm

Hallo
Om een vergadering te delen, moet je een pack'n go maken. Behalve in speciale gevallen kan er niets worden gedaan met sldasm-bestanden alleen.

2 likes

Hallo stefbeno, bedankt voor de info 

Maar wat moet ik dan doen om een pack'n go te maken zodat ik mijn vergadering kan delen om een oplossing te vinden.

Bij voorbaat dank

Klik in Windows Verkenner met de rechtermuisknop op het bestand asm/solidworks/pack and go

4 likes

Hallo

Bijgevoegd is het bestand voor hulp 

Bij voorbaat dank

aide_sw.zip