In een tekening kunt u via het dialoogvenster Doorsnedeweergave aangeven welke componenten en ribben moeten worden uitgesloten van de doorsnedeweergave of de lokale doorsnedeweergave van een merk. Het tabblad Segment wordt ook weergegeven in het dialoogvenster Eigenschappen van tekeningweergave voor een segment- of lokale segmentweergave.
Ga als volgt te werk om het dialoogvenster Bereik van doorsnede te openen nadat de doorsnedeweergave is gemaakt:
Klik met de rechtermuisknop op de sectieweergave en selecteer Eigenschappen.
Selecteer in het dialoogvenster het tabblad Omvang knippen.
Ik had inderdaad de uitgebreide functie geprobeerd, maar ik kan het onderdeel lichaam niet selecteren. Terwijl ik er aan het komen was met het tabblad verbergen / tonen. Ik geef aan dat het geen assembly is in de zin van .sldasm, maar een .sldprt onderdeel
Ik heb alle 3 de video's bekeken en zag niet wat ik zocht. Misschien gebeurt het niet. Ik weet dat het mogelijk is met CatiaV5
Hier is een weergave. Ik zou graag willen dat de buis doorgesneden blijft, maar niet het mondstuk.
Als het een materiaalverwijdering is, zoals een vierkant of een cirkel, is het dan een schets op een middenvlak met een middenvlak en kan een verschuiving van de schets het doen?
Voor mij is het onmogelijk om dit op meerdere lichamen in een kamer te doen.
Dit is mogelijk op een onderdeel door de eigenschap "IsFastener" op "1" te zetten, ik heb de eigenschappen van lichamen geprobeerd, maar hier wordt geen rekening mee gehouden.
Er is dus maar één oplossing, in het plan om op welke manier dan ook door het arceren te gaan door met de hand gearceerde gebieden op de gewenste stukken na te bootsen.
Na wat onderzoek heb ik de optie die je zoekt ook niet gevonden, op een tekening van een onderdeel met meerdere lichamen kun je de maten die je wilt snijden (en dus de maten die je niet wilt knippen) niet selecteren.
De beste oplossing die ik kan zien, is om de arcering te verwijderen en deze handmatig opnieuw uit te voeren op de delen die u wilt snijden en vervolgens met de hand opnieuw te tekenen, de ontbrekende lijnen op het cilindrische deel dat u niet wilt snijden.
Sorry dat ik niet de tijd heb genomen om je te antwoorden terwijl we gaan.
In ieder geval hartelijk dank voor het onderzoeken van het probleem!
Helaas zijn de verschillende voorgestelde tips niet helemaal geschikt, omdat ik het onderdeel moet houden zoals het is gebouwd en ik "hacks" moet vermijden, zelfs op de plannen (risico op fouten bij aanpassingen enz.).
Ik heb uiteindelijk een HotLine die bevestigt dat het niet mogelijk is....