Snijd alleen bepaalde lichamen uit een deel

Hallo

Ik heb een deel (en geen vergadering) dat bestaat uit 3 verschillende lichamen van revolutie (niet samengesmolten).

Ik zou graag een snede willen maken, maar met slechts 2 lichamen gesneden, de 3e wordt weergegeven maar niet gesneden (het is een as).

Ik kan geen oplossing vinden

Weet u de optie of methode die dit mogelijk zou maken?

Bij voorbaat dank!

1 like

Help-fragment

Omvang van de snede

In een tekening kunt u via het dialoogvenster Doorsnedeweergave aangeven welke componenten en ribben moeten worden uitgesloten van de doorsnedeweergave of de lokale doorsnedeweergave van een merk. Het tabblad Segment wordt ook weergegeven in het dialoogvenster Eigenschappen van tekeningweergave voor een segment- of lokale segmentweergave.

Ga als volgt te werk om het dialoogvenster Bereik van doorsnede te openen nadat de doorsnedeweergave is gemaakt:

1. Klik met de rechtermuisknop op de sectieweergave en selecteer Eigenschappen.
  2. Selecteer in het dialoogvenster het tabblad Omvang knippen. 
5 likes

Ik voeg eraan toe...

Er is een tabblad Verbergen met lichamen

5 likes

Hallo, u hoeft alleen maar op de optie "functie-actiegebied" te klikken wanneer u uw materiaalverwijderingsfunctie bewerkt.

Zie bijgevoegde afbeelding.

Klik vervolgens op "geselecteerde lichamen" en schakel automatische selectie uit.

zone.png
1 like

Ik realiseerde me net dat ik de vraag verkeerd had begrepen...

Tot zover mij!

1 like

Hoi @ g.coussy

Een beeld zegt meer dan duizend woorden

Dus plaats een afbeelding, het zal voor iedereen duidelijker zijn

het is voor een tekening 

of aan de kant

Bekijk deze tutorials

Zie: http://www.lynkoa.com/tutos/3d/transformer-une-vue-en-coupe-en-vue-iso

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-profondeur-de-coupe-et-coupe-locale

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/coupes-progressives-dans-les-animations-avec-solidworks

Anders heb je het gereedschap in de vorm van een halve cirkelsnede waarmee je in alle richtingen kunt snijden die je wilt

@+ ;-)

1 like

Dank u voor deze eerste antwoorden.

Ik had inderdaad de uitgebreide functie geprobeerd, maar ik kan het onderdeel lichaam niet selecteren. Terwijl ik er aan het komen was met het tabblad verbergen / tonen. Ik geef aan dat het geen assembly is in de zin van .sldasm, maar een .sldprt onderdeel

Ik heb alle 3 de video's bekeken en zag niet wat ik zocht. Misschien gebeurt het niet. Ik weet dat het mogelijk is met CatiaV5

Hier is een weergave. Ik zou graag willen dat de buis doorgesneden blijft, maar niet het mondstuk.

embout.jpg
1 like

De jpg is dus een enkel stuk gemaakt in 3 body's

U wilt de buizen via de as doorsnijden, maar niet het deel aan de rechterkant

Als je 3 lichamen van revolutie is het genoeg 

Voor de lichamen die u wilt snijden, doet u een halve omwenteling van 180°

Dat is alles

@+;-)

1 like

Hallo

In de functie, door "alle lichamen" uit te vinken en alleen je mondstuk te selecteren, werkt het niet? bizar!

Wat is de functie die je gebruikt?

Hallo

Als het een materiaalverwijdering is, zoals een vierkant of een cirkel,  is het dan een schets op een middenvlak met een middenvlak en kan een verschuiving van de schets het doen?

Hoi @ g. coussy

Ik heb net je deel gemaakt onder SW2012

De 3 lichamen in revolutie

2 lichamen 180° omwenteling

1 lichaam 360° omwenteling

Bekijk het bijgevoegde bestand en de schermafbeelding

https://lh3.googleusercontent.com/1b3tPnGirCACIesmr99JGOC5m45crWT3ry_G_vXWAak=w354-h207-p-no

@+ ;-)

piece1_3_corps_avec_decoupe_des_tubes_en_revolution.sldprt
1 like

Ik zeg misschien een domheid, maar met de "volume body filter" tool

of andere filters...

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/le-filtre-des-composants-modifies-dans-solidworks-juin-2014

filtre_des_corps_volumiques.jpg

Hallo

Voor mij is het onmogelijk om dit op meerdere lichamen in een kamer te doen.

Dit is mogelijk op een onderdeel door de eigenschap "IsFastener" op "1" te zetten, ik heb de eigenschappen van lichamen geprobeerd, maar hier wordt geen rekening mee gehouden.

Er is dus maar één oplossing, in het plan om op welke manier dan ook door het arceren te gaan door met de hand gearceerde gebieden op de gewenste stukken na te bootsen.

@+

3 likes

Hallo

Na wat onderzoek heb ik de optie die je zoekt ook niet gevonden, op een tekening van een onderdeel met meerdere lichamen kun je de maten die je wilt snijden (en dus de maten die je niet wilt knippen) niet selecteren.

De beste oplossing die ik kan zien, is om de arcering te verwijderen en deze handmatig opnieuw uit te voeren op de delen die u wilt snijden en vervolgens met de hand opnieuw te tekenen, de ontbrekende lijnen op het cilindrische deel dat u niet wilt snijden.

Fijne dag

Met de lokale snede, als het voor een tekening is, zou het moeten werken, omdat het is gedefinieerd via een spline

Het enige wat je hoeft te doen is de spline te plaatsen in overeenstemming met het onderdeel dat stevig moet blijven

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-profondeur-de-coupe-et-coupe-locale

@+ ;-)

2 likes

Gezien de blokkade zou ik voor een oplossing gaan die een beetje lijkt op @gt22, maar dan net iets anders:

_Laissez je stuk getekend zoals je deed

_Ajoutez een "Sectionele" configuratie

_Faites een materiaalafname om uw snede in 3D te maken en zo de te snijden lichamen te kunnen selecteren.

Plan _Mise van dit onderdeel (met een geprojecteerde weergave met behulp van de "Sectionele" onderdeelconfiguratie)

_Insertion met de hand uitbroeden. (Invoegen/Annotaties/Gearceerd gebied vullen)

We zijn het ermee eens, het is een beetje een hack, maar je plan zal coherent zijn!

1 like

Ik begrijp er niets van?

Selecteer eenvoudig het gearceerde gebied, wijzig de arceringsstijl en geef aan dat de wijziging van toepassing is op het lichaam...

Zie bijgevoegde afbeelding

hachure.jpg
2 likes

Hallo

Sorry dat ik niet de tijd heb genomen om je te antwoorden terwijl we gaan.

In ieder geval hartelijk dank voor het onderzoeken van het probleem!

Helaas zijn de verschillende voorgestelde tips niet helemaal geschikt, omdat ik het onderdeel moet houden zoals het is gebouwd en ik "hacks" moet vermijden, zelfs op de plannen (risico op fouten bij aanpassingen enz.).

Ik heb uiteindelijk een HotLine die bevestigt dat het niet mogelijk is....

ECHT NIET

1 like

Ik graaf de vraag op.

Heeft iemand in de tussentijd de oplossing gevonden ?