Ik ben een onervaren gebruiker van de grote functies van Solidworks en ik droog op bij de realisatie van mijn deel.
Ik heb een hol stuk gemaakt dat ik doormidden moet snijden (tot nu toe kan ik het zonder problemen doen) en dan wil ik een pasvorm tussen de twee stukken maken (alsof het een doos is). Is er geen functie om dit te doen zonder een tijdrovende schets door te nemen? Ik zou graag willen dat het goed in elkaar past, ook al zijn er een of twee puntjes lijm nodig om het te laten plakken.
Ik voeg twee afbeeldingen van het betreffende object toe, een afbeelding van een uitsnede en een afbeelding van het object zoals het in elkaar gezet moet worden.
En natuurlijk dank ik u bij voorbaat voor uw genereuze hulp.
Hoe wordt het onderdeel gemaakt? En welk materiaal?
Op basis van uw antwoord zouden we u een specifiek antwoord moeten kunnen geven.
Als alternatief, als je je onderdeel in twee lichamen hebt gesneden, verstop je je in één, maak je een schets op het snijvlak, projecteer je de binnenste lus van je onderdeel en maak je een dunne extrusie.
Doe hetzelfde voor het andere deel, maar met dunne extrusieverwijdering.
Ik ben voorzichtig om naar uw verschillende antwoorden te kijken.
Er zijn helaas veel dingen waarvan ik niet weet hoe ik ze moet doen, ik zal je verschillende oplossingen testen en daarna contact met je opnemen.
Ik zag dat ik ook om het bestand werd gevraagd, dus ik heb het als bijlage geplaatst (aangezien ik blijkbaar maar één bestand kan bijvoegen, heb ik de hele kop geplaatst, zonder te snijden. Vervolgens snijdt ik het object met een verwijdering van materiaal op een van de referentievlakken, die door het midden van het stuk gaat)
Het object wordt geprint door middel van 3D-printen (plastic filament afzetting).
Hier is nog een oplossing die functies gebruikt die niet te vinden zijn in de standaardwerkbalken, maar die toch bijzonder geschikt zijn voor uw gebruik.
Om ze gemakkelijk te vinden, kunt u de zoekbalk rechtsboven gebruiken door de bestelmodus te selecteren. Je moet erover nadenken om de centen te zetten, want anders werkt het niet.
Stap 1: Je splitst je kamer in twee lichamen met het topplan Split-functie
Stap 2 (optioneel): Je beweegt een van de twee lichamen om beter te kunnen zien wat je doet Functie: Body-Move/Copy
stap 3: u gebruikt de lip- en kortingsfunctie , het lijkt op het eerste gezicht misschien een beetje ingewikkeld, maar de hulp is gedetailleerd en glanzend.