Courbe verplaatsing CATIA -Excel

Hallo

Ik heb een bestand (tekstformaat) van bewegende knooppunten  uit  CATIA V5 geëxtraheerd

Ik heb het geïmporteerd in Excel (heb mijn Excel-bestand bijgevoegd)

Ik wil de verplaatsingscurves tekenen, is dat mogelijk en hoe?

Bedankt

exportdatafile2.xlsx
1 like

U kunt ze opslaan in 3 kolommen (X, Y en Z) en vervolgens het blad opslaan in "tekst (ascii) met tabbladen" formaat. Je krijgt dan een Txt-bestand en in CATIA ga je naar de DSE-werkplaats en gebruik je de "import"-functie (pictogram met kleine puntjes en een pijl naar binnen). Je punten worden geïmporteerd in een geometrische set (dit zijn dan punten maar nog geen puntenwolk, dit gaat gebeuren met het commando "verander punten in wolken" 

@+ ;-)

1 like

Hallo

Voor 3D-curven op Excel, zie deze link:

http://yallouz.arie.free.fr/excel/tutoriels/excelsurface.php

Er is een tabel die kan worden gedownload om deze curves te maken.

Zo niet, wat is de curve die je wilt maken?

Y Z en C1,

Y, Z en C2 

Y, Z en C3?

Waar komt kolom A mee overeen?

1 like

Hallo

Op het eerste gezicht lijkt het mogelijk. Kunt u ons een beeld geven van het model met de XYZ- en C1,C2,C3-markeringen en aangeven in welk onderdeel u geïnteresseerd bent? Er staan veel punten in het bestand, misschien zijn ze niet allemaal nuttig?

1 like

Door de BCD-kolommen (Y, Z en C1) te selecteren en de gegevens te verwijderen waarbij C1 op 0 is ingesteld (omdat we maar maximaal 4000 rijen kunnen gebruiken), kunnen we deze grafiek krijgen:

Ik heb gekozen uit het menu Invoegen > Andere afbeeldingen > Surface.

1 like

zie deze link voor uw verzoek in PM

werkplaats....... DSE...... Gedigitaliseerde vormbewerker

http://www.cao-catiav5.com/CAOD/catpdfdseug_C2/dseug.pdf

@+;-)

1 like

Hallo

.PL:  Kolom A  is  x (mm)

Chamade:   hier is de weergave van het model bijgevoegd

gt22:  Ik zocht in de workshop Ik kan het pictogram niet vinden punten in wolken veranderen" Ik  lees je tutorial Avondmaal

Ik heb een wijziging in mijn structuur, de resultaten zijn  gewijzigd

Bedankt voor je hulp

fichier.rar

Hallo

Ik heb in je bestand een voorbeeld toegevoegd van C2-waarden op de bovenbalk.

Kortom, u moet de gegevens sorteren op basis van de XYZ-coördinaten om het element waarin u geïnteresseerd bent te isoleren (zorg ervoor dat de waarden worden omgezet in een getal). Van daaruit kopieert u deze gegevens naar een nieuw blad en sorteert u het op basis van de waarde die als absisse moet worden gebruikt (Z in het voorbeeld). U kunt dan een kromme invoegen van de richting waarin u geïnteresseerd bent (C2 in het voorbeeld) volgens de gekozen as. Omdat je alleen problemen hebt met het vliegtuig, heb je a priori geen behoefte aan de 3 richtingen.

exportdatafile3.xlsx
1 like