Curve/schets van twee schetsen in verschillende vlakken

Hoi allemaal 

Ik zou graag een 3D-geleidingscurve willen kunnen maken voor een eenvoudige scan. 

Ik ken mijn verplaatsing in het vlak (x,y), ik teken een schets in dit vlak.

Ik ken mijn verplaatsing in het vlak (x,z) Ik teken een schets in dit vlak

Is het mogelijk om met deze twee functies een 3D-schets (x,y,z) te verkrijgen? 

Ik heb naar verschillende functies gezocht, maar ik heb het op dit moment niet gevonden

Hartelijk dank voor uw hulp, 

Het is mogelijk dat er een functie in de curves zit waarmee je een samengestelde curve kunt maken, een andere oplossing: extrudeer 2 vlakken / maak de snijcurve van de 2 vlakken.

1 like

Hallo

Er is de functie "Geprojecteerde curve", vervolgens selecteert u "schets op schets".

Tenzij ik me vergis, genereert het een 3D-curve die uw twee schetsen combineert.

4 likes

Ik zou de volgende verduidelijking willen toevoegen aan het zeer relevante antwoord van de heer Souchet. Bij het projecteren van de ene schets op de andere, is het noodzakelijk om de relatieve posities van de twee schetsen duidelijk te visualiseren. Aangezien dit neerkomt op het snijpunt van twee geëxtrudeerde oppervlakken, is de aard van hun overlapping belangrijk. Als er een is die opvalt, is dat niet erg, maar je moet het weten. Zie bijgevoegde tekening. Maar in het geval van Ollinger is dit niet het geval. 

projection_esquisse_sur_esquisse.jpg
2 likes

Heel erg bedankt voor je antwoorden, ik zal deze functies proberen en kijken hoe het gaat!
De tekening van Pierre Mihailovic komt precies overeen met het type curve dat ik probeer te maken 

1 like