Ik gebruik Solidworks al 8 jaar, maar de afgelopen weken liep ik tegen een probleem aan: het ontwerpen van een pomplob, meer bepaald een trilobe, hiervoor selecteren we een curve die wordt aangedreven door parametrische vergelijkingen, wat me is gelukt! Ik heb de vergelijkingen gevonden, maar ik ben aan het drogen op de waarden van T1 en T2.
Dus ik wil een epicyclische en een hypocycloïde tekenen met 6 turnarounds
Bij voorbaat dank ik u voor de kostbare hulp die u mij kunt geven
Sindsdien heb ik je screenshot gezien. U hoeft alleen maar het interval [t1, t2] van de waarden beschreven door t in te vullen (t varieert van t1 tot t2). Ik ben nooit in staat geweest om dit te laten werken buiten [0,1] in tegenstelling tot wat er in de help wordt gezegd.
Maar het grootste probleem is de grote instabiliteit van SW op deze functie. Je verandert de formule of het interval en het werkt niet meer en als je de beginwaarden reset, werkt het niet meer. Ik heb pijnlijke herinneringen aan de involuut van een bolvormige cirkel om een afgeschuind rondsel te modelleren. Het is een van de bugs die van versie tot versie blijven bestaan en die niemand lijken te interesseren, althans minder dan de kleur van de pictogrammen ...
Ik heb aanzienlijke vooruitgang geboekt dankzij uw hulp, maar ik moet werken aan de vergelijkingsmanager! met SW2012 heb ik niet hetzelfde venster als jij, ik zal het proberen met SW2016.
Als ik het zo mag zeggen, wat verandert er voor de hypocycloïde?
Ik ben geen grote hypocycloïde, maar op het eerste gezicht zal ik zeggen dat wat verandert de vergelijking is, zie https://fr.wikipedia.org/wiki/Hypocyclo%C3%AFde
Om er zeker van te zijn dat de vergelijkingen die je schrijft correct zijn, kun je ze vooraf in Excel doen en een snelle grafiek tekenen met bijvoorbeeld een stap van 0,1 rd (zie bijgevoegd bestand voor de epicyclische). Op deze manier kunt u onderscheid maken tussen een schrijffout en een Solidworks-crash.
Met vriendelijke groet en geniet van de dag, het is zondag
Ik wil graag een helpende hand om een meerlob met 3 of zelfs 4 lobben te tekenen. Ik kom aan voor de wortelstijl lob, maar ik kom vast te zitten voor de trilobe en quatrefoil. 63 mm hartafstand om de 2 lobben (pomp) aan te drijven.