Hoi allemaal
Ik heb een probleem met een plat plaatwerk.
Het ontwerp bestaat uit het plat leggen van een huls met behoud van een markering voor plasmasnijden.
Meestal trek ik mijn huls in klassieke extrusie en dan splits ik hem om vervolgens een plaatwerkvouw in te voegen en hem plat te kunnen leggen.
Het werkt heel goed, ik zou voor dit project graag een markeringslijn willen houden om de adereindhulzen met elkaar uit te lijnen.
Ik kan deze markering niet behouden bij het uitvouwen.
Als ik een geprojecteerde curve gebruik, volgt deze niet de huls bij het afvlakken.
Als ik een scheidingslijn gebruik, krijg ik een foutmelding bij het afvlakken.
Heeft u een oplossing
250106_3001_CNC_BAS. SLDPRT (435.5 KB)
?
Ik heb het bestand in pj gezet
Hallo, hier is een eenvoudiger voorbeeld om een adereindhuls met een markering te maken, als ik de vraag goed heb begrepen...
metalen kap. SLDPRT (91,2 kB)
Bedankt M-Scofield, maar dit is niet precies wat ik wil doen, omdat ik graag de lijn zou willen positioneren wanneer de huls is gebogen.
Hallo
Als de markering het voor u moeilijk maakt om uw huls in een assemblage uit te lijnen, gebruik dan in plaats daarvan een bouwplan dat als uitlijningsreferentie kan dienen.
Als de markering moet worden gegraveerd bij het bewerken van de huls vlak, maar geen belang heeft bij de montage, kijk dan eens hiernaar:
250106_3001_CNC_BAS. SLDPRT (666,7 KB)
Dit is jouw bestand dat ik enigszins heb geretoucheerd.
Bij ons voegen we een materiaalafname toe aan de uitgeklapte configuratie.
Vriendelijke groeten.
Ik heb niet getest of het mogelijk is, waarschijnlijk... als het een kwestie van nauwkeurige positionering is, is mijn methode om de boogafmeting = Perimeter ext / 360 te berekenen, dan vermenigvuldig ik het resultaat met de gewenste positiehoek.
Deze afmeting die ik gebruik bij het markeren op de pers , zorg ervoor dat u het onder- of bovenoppervlak markeert
Hallo a_eriaud,
Het werkt, maar net als bij de oplossing van Scofield, zou ik het graag willen positioneren wanneer de huls gebogen is.
Ik heb het inderdaad niet gespecificeerd, maar de markering moet worden gegraveerd om de adereindhulzen tijdens de fysieke montage te positioneren.
Ja, het werkt, ik was op zoek naar een iets meer geautomatiseerde oplossing laten we zeggen.
Kom op, ik neem het aan
Hallo @g_terraz,
Beantwoordt dit uw probleem?
vouwen en markeren van de huls. SLDPRT (208.3 KB)
toekomstige versie, ik kan de door u gekozen oplossing niet zien, maar ik ben geïnteresseerd?