Curve geprojecteerd op een mechanisch gelaste scan

Hallo
Ik ben op zoek naar een eenvoudige basistechniek... Om mijn verschillende elementen te verkrijgen om een 2/1 collector te maken, is dit mijn idee, maar als ik een niet-coplanaire composietbaan gebruik, wijst de geïntegreerde functie van de mechanisch gelaste modelbouwer me af en ik kan het toegeven.
Als iemand een alternatief heeft om twee processen te combineren om een doorvoer voor de workshop te hebben, luister ik.
Bedankt voor je hulp en feedback.
Spectrum 2024.
NOK slang uit één stuk. SLDPRT (441.1 KB)

Hallo

Als je stukken wilt die gemaakt kunnen worden, moet je ze ontwerpen zoals ze gemaakt zijn: dus je begint met het maken van een gebogen buis.
Je knipt het hier uit:
image

Je maakt de buis symmetrisch (symmetrie van de eerste of nieuwe buis). En dan leg je de ontbrekende stukjes tussen de 2 (soldeer alleen of klein gerold deel + soldeer)

4 likes

Het feit dat je een geprojecteerde curve maakt, bestraft je. Ik denk dat je rechtdoor de 3D-schets moet gaan en de juiste stralen moet maken die overeenkomen met de 3D- of 5D-elleboog.
Dan een beetje verwijdering van materie zoals Froussel zegt en een symmetrie

van de handel.

5 likes

Hallo
Het is ook noodzakelijk om bij de onderaannemer die het buigen zal uitvoeren te informeren naar de mogelijke radiuswaarde.

1 like

Of neem commerciële ellebogen (dikte en straal volgens de gegevens van de fabrikant)

Omdat je hier heel weinig recht stuk tussen de 2 spaken hebt, weet ik niet zeker of je het in bochten kunt doen.

2 likes

Ik heb net mijn antwoord herlezen en ik zie dat ik sneller heb geschreven dan de muziek :sweat_smile:. Ik was van plan om de juiste radii te gebruiken, afhankelijk van de handel (3D of 5D).
Aan de andere kant is buigen haalbaar, maar de radiussen zijn standaard afhankelijk van de onderaannemer en natuurlijk zal het zijn met overlengtes aan elke kant die moet worden gesneden :wink:

2 likes

Bedankt voor de geboden hulp, een fijne dag allemaal.
Spectrum 2024