Bézier-curves op Solidworks

Hallo, als onderdeel van mijn project moet ik de aerodynamica van bepaalde vleugelvormen vergelijken, meer in het bijzonder vleugels getekend met en zonder Bézier-rondingen. Ik heb het programma al gecodeerd waarmee ik de vleugels kan tekenen met behulp van de rondingen, maar hier is het probleem: als ik de punten wil invoeren die de vleugels definiëren en ze rechtstreeks wil verbinden, heb ik de indruk dat Solidworks standaard de Bézier-curven gebruikt of iets anders dat in ieder geval geen segment tussen de punten tekent, wat natuurlijk mijn hele studeerkamer corrumpeert! 

Dus ik wilde weten hoe ik dat kon voorkomen. 

Ik dank u voor uw aandacht,

Met vriendelijke groet.

Vervoerder. 

PS: mijn versie van Solidworks is de 2013 versie.

Goedenavond @cazenave.vitu 

Uiteraard heb je ze, hetzij in 2D Spline of in 3D Spline.

Je hebt gemerkt dat je drie soorten krommen hebt: splines, stijlspiebanen en krommen aangedreven door een vergelijking.

Dit laatste zou het meest geschikt moeten zijn voor uw geval, zolang u "expliciet" kiest.

Is dit de functie die je hebt gebruikt?

Dat gezegd hebbende, met alle mogelijkheden van dimensionering op splines, is er zeker de oplossing.

Hier is een PDF die ik heb gemaakt en die veel oplossingen aangeeft om splines te besturen. Maar dit document spreekt niet over macro's of vergelijkingen om curven te tekenen.

Vriendelijke groeten

maitriser_les_splines.pdf
1 like