Crash odbc32:00003cb1

Hoi allemaal
Het is nu enkele maanden geleden dat ik 2 tot 4 crashes (soms meer) per dag heb gehad, met gegevensverlies of terugdraaien, het bericht dat het meest naar voren komt is "odbc32:00003cb1", hoewel de ODBC-verbinding met succes is getest
Na verschillende interventies van Visiatv-ondersteuning, overschakelen van Solidworks 2019 naar 2022SP4 en vervolgens 5, het updaten van de SQL-database, het vervangen van de pc- en ethernetkabel, blijft het probleem bestaan...
Het vreemdste is dat het maar op 1 van de 2 werkstations gebeurt, ik heb de SW- en PDM-installatie op dezelfde manier gedaan, volgens de procedure van de redacteur op de 2 werkstations, de computers zijn Fujitsu Celsius W5012
Ik ken het onderwerp niet echt, maar alles lijkt te wijzen op een communicatieprobleem met de server
Als iemand dit probleem al is tegengekomen of een idee heeft waar het vandaan zou kunnen komen, is alle hulp goed om te nemen

Bij voorbaat dank

Met vriendelijke groet

Lucas

Hallo
Tenzij ik me vergis, is de ODBC32 DLL een Office DLL. Misschien is dat waar je moet kijken, welke versie van Office heb je? Is het voor alle functies hetzelfde? Was er een update voor Office na het installeren van SW...

2 likes

Hallo
Ik kan me niet herinneren dat er een kantoorupdate was na de installatie van SW, in ieder geval niet vrijwillig, op mijn computer heb ik Office 365-versie: 18.2306.1061.0
Mijn collega heeft versie 18.2311.1071.0 op zijn computer, ik zal proberen deze versie te installeren om enige tijd te testen
Bedankt voor de leiding!

Hallo Cyril,
Alles ging gisteren goed, maar ik heb zojuist een crash gehad met foutcode odbc32
Ik herinner me dat ik een bericht kreeg van mijn antivirusprogramma dat er een duplicaat IP-adres op het netwerk was gedetecteerd, ik zal met de IT-afdeling kijken om me een nieuw IP-adres te geven

Hallo
Update: Ik heb nog steeds een crash met foutcode odbc32, 2 keer per dag
Het wijzigen van het IP-adres loste het probleem ook niet op

Hallo;

Het is niet echt mijn ding om DLL's en andere databases te beheren, maar ik vond dit:

https://commentouvrir.com/blog/comment-reparer-les-erreurs-odbc32-dll-manquantes-ou-introuvables/

Maar als uw werkstation en dat van uw collega dezelfde configuratie hebben (kantoor, Windows...) probeer dan de DLL die werkt van uw collega naar u te kopiëren.

Vriendelijke groeten.

3 likes

Hallo

Tijdens een beetje zoeken kwam ik deze link tegen: SOLIDWORKS® Support Maandelijks Nieuws – Februari 2023
Te bezien, maar waarschijnlijk een probleem in de IP's dat de verbinding met de SQL-database verstoort.
Als u een onderhoudscontract heeft, is het eenvoudiger om iemand in te schakelen die PDM-installaties beheerst. Bovendien, als ik het me goed herinner, is het sinds 2020 geen SQLExpress-server meer die gedistribueerd/bruikbaar is met Solidworks PDM maar een volwaardige SQL-server (Microsoft's strategie $$$)

2 likes

Hallo, bedankt voor je antwoorden
Wij volgen uw leads op met onze IT-afdeling
In de tussentijd heeft de ondersteuning van Visiativ contact met mij opgenomen en proberen we oplossingen met een paar dagen testen tussen elke interventie
Ik hou je op de hoogte, als het andere mensen kan helpen
Nogmaals bedankt voor uw leads
Met vriendelijke groet