Systematische crash tijdens een selectie op Solidworks 2022 SP2

Hallo allemaal,

Ik heb een "klein" probleem met Solidorks 2022 S.P2. Als ik in een assembly een punt en een vlak selecteer en ik laat de CTRL-toets los, POEF! Mijn solidworks crasht en sluit...

Soms lukt het me om zonder te doen, maar op andere momenten zit ik vast en moet ik een andere manier vinden om mijn Assemblage te beoordelen.

Dus ik wilde weten of onder jullie, degenen die deze versie bezitten hetzelfde probleem hebben of dat je het hebt opgelost?

Een collega heeft hetzelfde probleem als ik en ik heb al 3 uur aan de telefoon gezeten met een persoon van de technische dienst zonder enig resultaat. We hebben Solidworks volledig verwijderd en een zeer nauwkeurig herinstallatieproces gevolgd, maar helaas zonder mijn probleem op te lossen...

De persoon die ik aan de telefoon had, had spijt omdat hij niet zag waar het probleem vandaan kon komen. Dus als er een liefdadige ziel onder jullie is die me zou kunnen helpen, dan ben ik er helemaal voor! 

Bedankt voor elk antwoord!

Vriendelijke groeten

Aymeric MARTIN

Hallo

Ik had bijna hetzelfde probleem een paar dagen geleden, behalve dat het crashte toen ik bezig was met een dwarsdoorsnede.

Ik had het probleem op het werkstation en op de laptop (met dezelfde activeringssleutel)

De hotline greep in en het was nodig om de C++ modules op te schonen en de juiste modules terug te plaatsen.

Het probleem is te wijten aan het feit dat de de-installatie van de oude versies niet volledig is gedaan tijdens de installatie van de 2021

Een interventie op het niveau van de BDR is klaar met het verbeteren van het geheel.

Vriendelijke groeten

PS de hotline moet je probleem toch oplossen, aangezien je in onderhoud bent als je de 2022 hebt. Het is aan hen om de juiste expert te vinden.

2 likes

Hallo Zozo_mp!

Allereerst bedankt en ik heb het inderdaad meerdere keren gehad door een snee te maken en ook enkele ribben bij te werken.

We hebben deze operaties al gedaan met de hotline, we hebben alle C++-modules verwijderd en de essentie teruggeplaatst.

Voor hen is de installatie correct uitgevoerd.

Te maken met de BDR inderdaad

Vriendelijke groeten

(dat hebben ze mij inderdaad ook verteld, maar op dit moment kunnen ze niet weten waar het probleem vandaan komt)

1 like

Goedenavond

Als ze het ticket open hebben gelaten, is het prima.

Heb je bijvoorbeeld een mobiele telefoon?

Als dat zo is, installeer je SW erop en deel je je licentie zodat je ziet wat er gebeurt.

Uit nieuwsgierigheid, zit je op een individuele of netwerkwerkplek?

Vriendelijke groeten

2 likes

Ja, ze hebben het ticket open gelaten totdat ze een oplossing hadden:)

Ik ga het proberen, we zullen zien, maar zoals ook op de werkplek van een collega, ben ik een beetje bang, maar we zullen zien

Ik heb persoonlijk een vaste licentie. En ik werk niet vanuit het netwerk van mijn bedrijf, omdat het alles kan vertragen en andere crashes voor mij kan veroorzaken ^^

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Let ook op de grafische optimalisatie, een nieuwe functie die alleen werkt als je de nieuwste generatie grafische kaarten hebt, dus je kunt deze net zo goed uitschakelen)

Ik denk dat de hotline het heeft uitgeschakeld (ze zijn er in principe goed in)

Hou ons op de hoogte na de PB-resolutie

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo! 

Oh ja, we hebben het er niet met hem over gehad, ik zal proberen ernaar te kijken! 

Ja, ik houd je op de hoogte over hoe het probleem is opgelost! 

Hartelijk dank!

Vriendelijke groeten 

1 like

Hallo @Zozo_mp!

Ik kom om een bericht af te leveren dat mijn probleem EINDELIJK is opgelost!! Helaas heb ik geen "echt" technisch antwoord. Simpel gezegd, de SP3.1-versie is net uitgebracht, ik heb hem geïnstalleerd en ik heb helemaal geen problemen! 

Dus ik zet het voor degenen die de SP2-versie hebben en die dit probleem net als ik hebben, overschakelen naar de SP3....

Ik heb veel tests gedaan en geen crashes meer, ik heb zelfs mijn computer ruw gemaakt door zeer grote assemblages te nemen en niets! Dus heel erg bedankt voor al je hulp en tot de volgende keer op de site! <3

Vriendelijke groeten

1 like