Hallo allemaal,
Ik ben nog steeds in mijn algemene management door excel Ik kom bij het doel Ik heb nog een vraag
Ik ben op zoek naar hoe ik een lege asm (nieuw bestand) kan openen en een bestaande asm erin kan integreren, kunt u mij helpen?
Kortom, als ik op mijn knop in Excel klik, open ik een nieuwe lege ASM en de macro voegt een reeds gemaakte asm in asm nieuw in
Ik heb deze code gemaakt, maar ik kan mijn asm niet invoegen
Dim swApp As Object
Dim Part As Object
Dim boolstatus As Boolean
Dim longstatus As Long, longwarnings As Long
Private Sub CommandButton1_Click()
Set swApp = CreateObject("SldWorks.application") '_
Set Part = swApp.ActiveDoc
Set Part = swApp.NewDocument("C:\ProgramData\SolidWorks\SOLIDWORKS 2015\templates\Assemblage.asmdot", 0, 0, 0)
swApp.ActivateDoc2 "Assemblage1", False, longstatus
Set Part = swApp.ActiveDoc
Dim myModelView As Object
Set myModelView = Part.ActiveView
boolstatus = Part.AddComponent("C:\Users\HOME-TOUR\Desktop\Modele_630 (1)\35xxxD00.SLDASM", -1.53010157955435E-03, -0.111697415307456, 3.05344061179997)
End Sub
Ik kan niet vinden waar het vast komt te zitten
Hallo
Met de functie AddComponent kun je wel een component toevoegen aan een assembly, maar deze component moet al in Solidworks zijn geladen, dus je moet het volgende doen:
- Maak je lege assemblage aan.
- Open uw component die moet worden geïntegreerd.
- Activeer je lege assemblage.
- Voeg uw component toe aan uw lege assemblage.
Probeer de nieuwste versies van de functies te gebruiken, dus uw AddComponent-functie moet worden vervangen door de AddComponent5-functie die u HIER kunt vinden.
Vriendelijke groeten
1 like
Hallo, de functie AddComponent5 werkt vanuit welke versie van solidworks?
Het is 2015
Hallo
SOLIDWORKS 2010 FCS, revisienummer 18.0, het is gemarkeerd onderaan de pagina die ik je heb gestuurd.
Vriendelijke groeten
1 like
Hallo
SOLIDWORKS 2010 FCS, revisienummer 18.0, het is gemarkeerd onderaan de pagina die ik je heb gestuurd.
Vriendelijke groeten